شناسهٔ خبر: 67267983 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مثبت سوژه |

از تدریس زبان و آموزش نقاشی تا ارائه خدمات مشاوره‌ای/ نگاهی بر گستره فعالیت‌های کانون جوانان بسیج شهرستان شاهرود

اعتقاد من این است که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، یکی از مهمترین کارکردهای مساجد در شرایط کنونی، بهره‌گیری از مشارکت‌های نمازگزاران در راستای اقدامات عام المنفعه است.

صاحب‌خبر -

«سعید قربانی» مسئول کانون جوانان بسیج شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار کرد: کانون جوانان بسیج شاهرود با قدمتی بیست ساله با فراز و نشیب های بسیاری همراه بوده که خوشبختانه طی دوسال گذشته به موفقیتهای زیادی دست یافته است؛ کسب این موفقیت‌ها، مرهون توفیق تدفین شهید گمنام در محوطه بیرونی کانون است که خیرات و برکات فوق العاده ای  را برای مجموعه داشته است.

وی در ادامه افزود: مساجد در صورتی می‌توانند رسالت خود را به نحو احسن ایفاء کنند که بتوانند از ظرفیت مردم برای خدمات اجتماعی در سطح محله استفاده نمایند.

قربانی تصریح کرد: اعتقاد من این است که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، یکی از مهمترین کارکردهای مساجد در شرایط کنونی، بهره‌گیری از مشارکت‌های نمازگزاران در راستای اقدامات عام المنفعه است.

وی همچنین در تشریح فعالیت‌های فرهنگی کانون جوانان بسیج شهرستان شاهرود با اشاره به تنوع رشته های آموزشی گفت:  ۴۵ مربی به طور ثابت در رشته‌های هنری، آموزشی و ورزشی فعالیت دارند.

وی افزود : نزدیک به ۱۰۰ رشته در سرفصل‌های آموزشی ، هنری و فرهنگی وجود دارد که با شروع فصل تابستان و افزایش تعداد هنرجویان کلاس‌ها در دو مقطع صبح و بعد از ظهر برگزار می‌گردد. در سال گذشته ۸۶۶۰  دانشجو به صورت نفر دوره در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند. 

قربانی در  ادامه اظهار کرد:  مجموعه ورزشی بزرگ شامل ۶ رشته ویژه آقایان و ۸ رشته ویژه  خانم‌ها دایر است و همچنین در رشته‌های فوتسال چون‌ ظرفیت نداریم طی قرارداد با مجموعه‌های بیرونی  از تخفیفات ویژه برخوردار شده ایم.

مسئول کانون جوانان شهرستان شاهرود اضافه کرد : مجموعه آموزشگاه زبان دارای ۶ رشته زبان‌های خارجی است که آموزش از سنین ۳ سال به بالا بصورت حرفه ای دائر است، همچنین مجموعه آموزشگاه گلستان هنر بعنوان اولین و تخصصی ترین آموزشگاه در زمینه نقاشی ایرانی(گل مرغ، میناتور، تذهیب و ...) در ۲۰ رشته هنری با مربی گری دانش آموخته دانشگاه تهران نیز در حال برگزاری است.

قربانی با بیان اینکه کانون بسیج جوانان شاهرود در کشور مجوز مستقیم از سازمان فنی و حرفه ای در برگزاری  کلاس‌های فنی و حرفه‌ای دارد گفت: پس از برگزاری دوره های آموزشی مدارک معتبر از سوی  سازمان فنی حرفه‌ای به هنرجویان اعطا می شود؛ همچنین در رشته خیاطی ۲۴۳ نفر و کلاسهای کامپیوتر ۴۶۶ نفر موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه ای شده اند. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های مختلف در سالن اجتماعات این کانون گفت: با راه اندازی مرکز مشاوره نیز، خدمات ویژه ای در زمینه آگاهی دهی به مخاطبین جوان و نوجوان ارائه می‌شود .

نظر شما