شناسهٔ خبر: 67267525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۴۸ طرح درمانی استان مرکزی آماده افتتاح است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۴۸ طرح درمانی در استان مرکزی تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا امانی صبح امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح‌ها در مجموع به مساحتی بالغ بر ۹۳ هزار مترمربع و با ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در استان مرکزی آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شهید جمهور این بود که پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه در زمینه بهداشتی و درمانی به پایان برسد افزود: اقداماتی که در دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان انجام شده بی‌نظیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: ۴۸ طرح درمانی در استان مرکزی تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

امانی تصریح کرد: این طرح‌های بهداشتی و درمانی در تنوع اورژانسی، بهداشتی و تجهیزاتی است و در مجموع پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تجهیزات درمانی به استان مرکزی وارد شده است.

وی تاکید کرد: از مجموع دو هزار طرح نیمه‌کاره در حوزه بهداشت و درمان حدود ۷۰ طرح برای استان مرکزی تعریف شد که بزرگترین آن طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: عملیات اجرایی بیمارستان ولیعصر اراک در سال ۸۷ آغاز شده و ساخت آن به دلایل مختلف از جمله افزایش نرخ ارز، اختلاف با پیمانکار ۱۸ سال به طول انجامید، این بیمارستان هم اینک با ۱۳ طبقه و ۵۲۰ تخت بستری هرماه به ۵۰ هزار نفر خدمت درمانی ارائه می‌کند.

امانی اضافه کرد: مستندات درباره مشکلات حقوقی و فنی این بیمارستان تهیه شده که دستگاه‌های نظارتی آن را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه هماهنگی برای انتقال تأسیسات و خدمات آب، برق، مخابرات و کار در بیمارستان ولیعصر (عج) با دشواری فراوان انجام شد، گفت: طرح توسعه این بیمارستان چند پیمانکار داشته و تلاش شده تا بیمارستان با تجهیزات و مصالح جدید و نو راه‌اندازی و مصالح کهنه تعویض شود، همچنین اقدامات اجرایی در طبقات منفی و یک بیمارستان همچنان در حال انجام است اما انتقال بیمارستان مرحله به مرحله انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تا چند روز آینده طبقه هشت و ۹ بیمارستان ولیعصر با ۸۰ تخت بستری آماده ارائه خدمات است.

امانی با بیان اینکه اتاق جراحی و سایر بخش‌های درمانی و آزمایشگاهی بیمارستان در مراحل بعدی منتقل می‌شود اظهار کرد: این انتقال ممکن است یک تا دو ماه به طول انجامد، درباره وضعیت پارکینگ بیمارستان هم توافق اولیه انجام شد تا دانشگاه علوم پزشکی برای کارکنان و کادر درمان خود پارکینگ تأمین کند

وی ادامه داد: تأمین پارکینگ برای مردم و همراه بیماران از وظایف شهرداری اراک است اما دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را در دستور کار دارد البته با پیگیری دادستان اراک، شهرداری هزینه انتقال پمپ بنزین در مقابل بیمارستان ولیعصر اراک را به حساب مالک واریز کند تا این پمپ بنزین تعطیل و منتقل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با افتتاح بیمارستان مشکلاتی از جمله تردد و حضور خودروها در خیابان مقابل بیمارستان آغاز می‌شود که باید تدابیر لازم برای رفع این مشکلات اندیشیده شود.

امانی خاطرنشان کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک دو درب ورودی و خروجی دارد که نیاز است تا یک لاین خیابان به صورت موقت در اختیار بیمارستان قرار داده شود تا برای رعایت آسایش شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۱.۵ همت برای بیمارستان ولیعصر (عج) هزینه شده است، تاکید کرد: ما مجوز استخدام ۱۰۴۰ نفر را برای مراکز درمانی گرفته‌ایم که ۵۴۰ نفر در سال گذشته جذب شده‌اند و برای پروژه‌های خالی دوباره آزمون برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: بیمارستان زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی هم آماده بستری بیمار است.

امانی افزود: تا چند روز آینده بیمارستان‌های سینا آشتیانی، آیت الله خوانساری و ولیعصر (عج) اراک آماده بستری بیماران است.

وی با بیان اینکه فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری با ۸۰ تخت بستری آماده بهره‌برداری است تصریح کرد: همچنین از امروز مرکز دیالیز اراک افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: این مرکز ۴۴ تختخوابی و خیر ساز است و قرار است از امروز دیالیز بیماران آغاز شود.

امانی ادامه داد: مقرر شده یک خیر در کنار بیمارستان کنونی امیرکبیر، یک بیمارستان جدید احداث کند اما طرح کلی هنوز به تصویب نرسیده است.

وی، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، ارائه نسخه الکترونیک، طرح دارو یار، پوشش بیمه رایگان و تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از جمله اقدامات شهید جمهور برای مردم ایران دانست و گفت: امید می‌رود این طرح‌های در دولت آینده ادامه یابد.

نظر شما