شناسهٔ خبر: 67264557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۸ طرح درمانی در استان مرکزی آماده بهره‌برداری است

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۴۸ طرح درمانی به مساحتی افزون بر ۹۳ هزار مترمربع و با ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان آماده بهره‌برداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «علیرضا امانی» روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: این طرح‌های بهداشتی و درمانی در تنوع اورژانسی، بهداشتی و تجهیزاتی هستند.

وی بیان کرد: پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تجهیزات درمانی به استان مرکزی وارد شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با آغاز دولت سیزدهم طرح‌های نیمه تمام در حوزه درمان نیز به این دولت واگذار شد و دغدغه رییس جمهور شهید این بود که هرچه سریعتر طرح‌های درمانی به بهره‌برداری برسد.

دکتر امانی افزود: اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در استان مرکزی بی‌نظیر بود و قابل مقایسه با هیچ دولتی نیست.

وی بیان کرد: از مجموع ۲ هزار طرح نیمه کاره در حوزه بهداشت و درمان حدود ۷۰ پروژه برای استان مرکزی تعریف شد که بزرگترین آن بیمارستان ولیعصر(عج) اراک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ادامه با بیان تاریخچه شکل‌گیری طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک افزود: عملیات اجرایی بیمارستان ولیعصر اراک سال ۸۷ آغاز شد و ساخت آن به دلایل مختلف از جمله افزایش نرخ ارز، اختلاف با پیمانکار ۱۸ سال طول کشید.

دکتر امانی افزود: این بیمارستان با ۱۳ طبقه و ۵۲۰ تخت بستری هرماه به ۵۰ هزار نفر خدمت درمانی ارایه می‌کند.

وی درباره نواقص ساختمان بیمارستان ولیعصر(عج)اراک بیان کرد: یک هزار صفحه مستندات درباره مشکلات حقوقی و فنی این بیمارستان تهیه شده که دستگاه‌های نظارتی آن را پیگیری می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: اقدامات هماهنگی برای انتقال تاسیسات و خدمات آب، برق، مخابرات و کار در بیمارستان ولیعصر(عج) با سختی فراوان انجام شد.

دکتر امانی افزود: طرح توسعه این بیمارستان چند پیمانکار داشته و تلاش شده تا بیمارستان با تجهیزات و مصالح جدید و نو راه‌اندازی شود و مصالح کهنه تعویض شود.

وی بیان کرد: اقدامات اجرایی در طبقات منفی و یک بیمارستان همچنان درحال انجام است ولی انتقال بیمارستان مرحله به مرحله انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تا چند روز دیگر طبقه هشت و ۹ بیمارستان ولیعصر با ۸۰ تخت بستری آماده ارایه خدمات است و ارتباط با بیمارستان جدید و قدیم ایجاد شده است.

دکتر امانی افزود: اتاق جراحی و سایر بخش‌های درمانی و آزمایشگاهی بیمارستان در مراحل آتی منتقل می‌شود که ممکن است یک تا ۲ ماه طول بکشد.

وی درباره وضعیت پارکینک بیمارستان نیز توضیح داد: توافق اولیه انجام شد تا دانشگاه علوم پزشکی برای پرسنل و کادر درمان خود پارکینگ تامین کند اما تامین پارکینگ برای مردم و همراه بیماران از وظایف شهرداری اراک است اما دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را در دستور کار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با پیگیری دادستان اراک، شهرداری هزینه انتقال پمپ بنزین در مقابل بیمارستان ولیعصر اراک را به حساب مالک واریز کند تا این پمپ بنزین تعطیل و جابجا شود.

دکتر امانی درباره بکارگیری نیرو انسانی برای مراکز درمانی استان گفت: ۵۴۰ نفر نیرو از یک هزار نیرو جذب شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با افتتاح بیمارستان مشکلاتی از جمله تردد و حضور خودروها در خیابان مقابل بیمارستان آغاز می‌شود که باید تدابیر لازم برای رفع مشکلات اتخاذ شود.

دکتر امانی افزود: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک ۲ درب ورودی و خروجی دارد که نیاز است تا یک لاین خیابان به صورت موقت در اختیار بیمارستان قرار داده شود تا برای رعایت آسایش مردم، استفاده شود.

وی درباره تعداد پیمانکاران بیمارستان ولیعصر اراک در ۱۸ سال گذشته گفت: تاکنون سه پیمانکار در بیمارستان فعالیت داشته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: شرکت و پیمانکار قبلی در دادگاه و نیز دادگاه تجدید نظر و در دیوان عالی محکوم شد که یک هزار میلیارد ریال خسارت برای این پیمانکار برآورد شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی اراک، دیالیز و فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری نیز آماده بستری بیماران است.

دکتر امانی افزود: ۴۴ تخت بستری در مرکز دیالیز به شکل خیرساز پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری با ۸۰ تخت بستری آماده بهره‌برداری است.

وی درباره درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نیز گفت: کودکان بعد از بستری و دریافت دارو و خدمات درمانی، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: امید است طرح‌های درمانی مانند نسخه الکترونیکی، بیمه درمانی و هزینه رایگان کودکان در دولت آینده ادامه یابد.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

نظر شما