شناسهٔ خبر: 67264037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیمارستان ولی‌عصر(عج) استان مرکزی به‌زودی افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اتمام دو هزار پروژه نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور تعریف شد که حدود ۶۰ تا ۷۰ مورد مربوط به استان مرکزی بود که ابرپروژه ولی‌عصر(عج) یکی‌از پروژه‌های در دستور کار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا امانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های شهید جمهور به سرانجام رسیدن پروژه‌های نیمه‌تمام کشور به ویژه در حوزه بهداشت و درمان بود، پروژه‌های ناتمام زیادی در استان مرکزی از زمان شیوع بیماری کرونا رها شده بود اما در علوم پزشکی وظیفه خود دانستیم در کمترین فرصت این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم. اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان در دو سال اخیر بی‌نظیر بوده است، با توجه به انتخابات پیشرو تبیین اقدامات دولت سیزدهم می‌تواند به مردم انگیزه دهد و شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شویم.

وی‌ افزود: درمان کودکان زیر هفت سال یک یادگار شیرین از شهید جمهور بود به طوری که خانواده‌هایی که به بیمارستان‌های اطفال مراجعه می‌کنند پس از دریافت خدمات هیچ‌ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، ریل‌گذاری درستی در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و امیدواریم این اقدامات در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند و مردم بتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: اتمام دو هزار پروژه نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور تعریف شد که حدود 60 تا 70 مورد مربوط به استان مرکزی بود که ابرپروژه ولی‌عصر(عج) یکی‌از پروژه‌های در دستور کار قرار گرفت، در خصوص بیمارستان ولی‌عصر(عج) یک راه این بود که پروژه را تعطیل کنیم و به ترک‌ فعل گذشته بپردازیم و یک راه منطقی که برای ما درد سر بسیار داشت ادامه پروژه بود به طوری که اگر تخلفی صوت گرفت آن‌را پیگیری کنیم که راه دوم انتخاب شد و اکنون با همه مشکلات به لحظات پایانی پروژه ولی‌عصر(عج) نزدیک می‌شویم و در حال حاضر بیمارستان ولی‌عصر(عج) از نظر اصول اولیه گره و مشکلی ندارد.

امانی با اشاره به اتمام بیمارستان ولی‌عصر(عج) با صرف یک‌نیم‌‌ همت در دولت سیزدهم، بیان کرد: در بیمارستان ولی‌عصر(عج) از طبقه همکف و 10 تنها جزئیات باقی مانده است، اما در طبقه منفی یک و‌ منفی 2 کار باقی مانده وجود دارد. بنابراین انتقال بیمارستان قدیم مرحله به مرحله انجام خواهد شد، برنامه ما این است که در روزهای آینده طبقه 8 و 9 بیمارستان با 70 تخت بستری برای بیمارانی که شرایط بهتری دارند افتتاح کنیم و بستری انجام شود و خدمات را مرحله به مرحله را به شرط اینکه سلامت مردم به خطر نیفتد ادامه دهیم. همزمان که در طبقه بالا به بیماران خدمت ارائه می‌دهیم مراحل تکمیلی منفی یک و دو انجام می‌شود.

وی‌ در ارتباط با پارکینگ بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیان کرد: توافق اولیه برای پارکینگ 18 سال گذشته وجود داشته مبنی بر این‌که پارکینگ توسط علوم پزشکی تأمین شود اما این پارکینگ برای پرسنل و کادر درمان به جهت امنیت کاری است و تأمین پارکینگ برای مراجعه‌کنندگان وظیفه شهرداری است، شهرداری اراک طرح‌هایی برای پارکینگ در نظر دارد، تاکنون چندین بار تصمیات برای پارکینگ تغییر کرده است، ما در علوم پزشکی نقشی در ایجاد تامین پارکینگ نداریم اما حتماً در این زمینه کمک خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: به اعتقاد بنده با افتتاح بیمارستان ولی‌عصر(عج) تازه مشکلات آغاز می‌شود، پیشنهاد بنده این بوده تا بیمارستان قبلی تخلیه شود و به عنوان حیات بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد یک‌ لاین از خیابان به عنوان حیات در نظر گرفته شود اما تاکنون تصمیمی أخذ نشده است، اما در این زمینه قول مساعد داده شده که اگر با مشکل مواجه شدیم یک‌ لاین خیابان را به عنوان حیات بیمارستان در اختیار قرار دهند، تا زمانی که بنده حضور داشته باشیم هر کمکی از منابع داخلی برای حل معضلی که برای ما به ارث رسیده خواهیم داشت.

امانی در خصوص قصور پیمانکار قبلی گفت: در بعد حقوقی خیلی خوب عمل شده و پیمانکار قبلی طبق ماده 46 محکوم شد و پرونده در دیوان عالی کشور قرار دارد که در صورت محکوم شدن خسارت را از پیمانکار قبلی اخذ می‌شود، این درحالی است که طی حکم بدوی و تجدید نظر پیمانکار محکوم شد و طبق ماده 46 فسخ قرارداد قانونی است و یک گرید از گرید پیمانکار کم خواهد شد و‌ مبلغ خسارت باید پرداخت شود. 

وی در ارتباط با وضعیت سایر پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی افزود: بیمارستان زنان و زایمان اراک اکنون آماده بستری بیماری است، بیمارستان زنان و زایمان، دیالیز، خوانساری و و‌لی‌عصر(عج) از چند روز آینده بستری آغاز می‌شود، مرکز دیالیز با 44 تخت دیالیز در دو طبقه آماده خدمت رسانی است. همچنین فاز سوم بیمارستان خوانساری با 80 تخت آماده بهره‌برداری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از خرید 531 میلیارد تومان تجهیزات در دوساله اخیر خبرداد و خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر افتتاح پروژه وجود داشته است و در فاز جدید 48 پروژه در شهرستان اراک، شازند، محلات، فراهان، آشتیان، دلیجان، کمیجان، تفرش، دانشگاه ساوه و زرندیه با تنوع زیاد افتتاح خواهد شد، حدود 93 هزار متر مربع پروژه در سطح استان با منابع خیرین و‌ منابع ملی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/711/

نظر شما