شناسهٔ خبر: 67287283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد کانون های مساجد: طرح پیوند مساجد و مدارس در کشور آغاز شد

کرج – ایرنا- رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از آغاز طرح جدید پیوند مساجد و مدارس با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت اسلام والمسلمین "کمال خداداده" عصر پنجشنبه در آیین آغاز به کار طرح ملی مسجد کانون نشاط که در مسجد رجایی شهر کرج برگزار شد، افزود: این طرح که امروز در استان البرز کلید خورد یک برنامه جدید است که بر اساس آن سه هزار مدرسه همجوار مساجد برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در اختیار مساجد قرار می گیرند.

وی با گرامیداشت یاد خاطره رییس جمهور شهید گفت: با حمایت دولت سیزدهم باز آفرینی، نوسازی و توسعه هفت هزار کانون فرهنگی مساجد که در عرصه تربیت و آموزش نوجوانان فعالیت دارند در دست اقدام قرار گرفته با بخش زیادی از آن انجام شده است.

خداداده با بیان اینکه اکنون ۸۲ هزار مسجد در کشور وجود دارد، گفت: باید تعداد کانون های فرهنگی نیز به همین میزان افزایش یابد.

شهید جمهورمحور وفاق ملی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در این آیین گفت: شهید آیت الله رئیسی با خدمات گسترده و منحصر به فرد خویش، سطح ریاست جمهوری و توقع مردم از یک رییس جمهور در تراز نظام اسلامی را بالا برد.

"غلامرضا درکتانیان" افزود: برهمین اساس شهادت آیت الله رئیسی خون تازه ای به کالبد نظام اسلامی تزریق کرد چرا که مردم با حضور باشکوه خود در آئین تشییع پیکرهای مطهر شهدای خدمت وحدت مثال زدنی خود را به نمایش گذاشتند و مردم در انتخابات پیش رو این همدلی را بار دیگر به رخ جهانیان خواهند کشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش، مساجد را مهمترین نهادهای حرکت مردم در راستای بیداری اسلامی، تربیت نسل آینده ساز، مبارزه با استکبار و تقویت عرصه های دفاعی دانست و گفت : مساجد مراکز فرهنگی و سنگر اسلام، پایگاه شور و نشاط اجتماعی، معنویت، اخلاق، معرفت و روشنگری هستند.

درکتانیان افزود: بر همین اساس برنامه های متنوعی برای نشاط آفرینی در بین دانش آموزان البرز در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برای تابستان امسال پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: باید در مساجد الگوی دینی و سالم عرضه شود تا این نهاد فرهنگی اجتماعی به پایگاه انقلاب اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به بخشی از برنامه های محوری غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در مساجد این استان اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های مساجد آموزش سبک زندگی ایرانی - اسلامی برای خانواده ها است که تابستان امسال این برنامه با حضور خانواده ها ودانش آموزان البرزی در مساجد دنبال می شود.

درکتانیان افزود: توسعه کانون های فرهنگی و هنری در مساجد، معرفی سیره زندگی پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به آینده سازان، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه برای حمایت از خانواده های نیازمند و آموزش های قرآنی از برنامه های مهم مساجد البرز در تابستان امسال است.

در این آیین که وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی حضور داشتند از سند راهبردی مرکز رشد و تربیت کانون های مساجد کشور رونمایی شد.

نظر شما