شناسهٔ خبر: 67287064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فعالیت ۷هزار کانون در عرصه تربیت و کار دانش‌آموزی

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: ۷ هزار کانون در عرصه موضوع تربیت و کار دانش‌آموزی در حال فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور عصر امروز در نمایشگاه طرح ملی مساجد، کانون و  نشاط گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد امسال دومین طرح خود را با نام مسجد، کانون و نشاط نامگذاری کرده اند که امیدواریم در تابستان امسال حضور جوانان و نوجوانان بتواند کار بزرگی را در عرصه تربیتی در این طرح دنبال کند.

وی افزود: در سال جاری در کنار تمام فعالیت‌های انجام شده  طرح ملی نیز آغاز می‌شود. در سال جاری با همکاری آموزش و پرورش 3هزار مسجدی که در مجاورت مدارس هستند با همکاری یکدیگر پیوندی را رقم می زنند که در این پیوند تمام امکانات مدارس در حوزه اوقات فراغت در اختیار مساجد قرار می گیرد. 7 هزار کانون در عرصه موضوع تربیت و کار دانش‌آموزی در حال فعالیت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رئیس جمهور شهید آیت اللّه سید ابراهیمی رئیسی گفت: شهید رئیسی تمام وقت خود را برای مردم قرار داد و معتقد بود در تمام مساجد کشور باید کانون‌های فرهنگی مساجد وجود داشته باشد تا خدمات تربیتی و فرهنگی را از دل مساجد به خانه‌های مردم‌ ببریم.

به گزارش تسنیم، غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان البرز در نمایشگاه طرح ملی مساجد،کانون و نشاط با اشاره به اینکه انسجام ملی و وحدتی که دوباره به عرصه ظهور در سطح کشور درآمد و سبب  تزریق خون تازه در کالبد نظام شد، گفت: به دنبال این استقبال و حضور پر شور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، نفس تازه ای به جمهوری اسلامی دمیده می‌شود‌.

وی افزود: کانون مساجد از مهمترین نهادهای حرکت مردم در راستای دین برای بیداری اسلامی و محور کارهای سیاسی، عبادی، تبلیغی ، آموزشی و … است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه  مساجد سنگر اسلام و پایگاه نشاط و معنویت، اخلاق ، معرفت و روشنگری است، بیان کرد: مساجد باید پایگاه اوقات فراغت باشد تا بتوانیم کارهای هنری و برنامه های فرهنگی را در آن رونق دهیم.

درکتانیان با اشاره به اینکه امروزه برای حرکت به سوی وضعیت مطلوب و ارتقاء نقش‌ها با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های نوین در عصر ارتباطات جایگاه مساجد ارتقا یافته و تمامی ابعاد زندگی  انسان‌ها الگوی دینی و سالم  به خود گرفته است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های مدنظر می‌توان به معرفی زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و اسوه‌های قرآنی اشاره کرد که می‌بایست از طریق مساجد اقدام نمود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز عنوان کرد: با پرداختن به مقوله‌ی مسجد محوری و قرآن مداری و هدایت فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان به سمت مساجد می توان بخش مهمی از اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان در تابستان را پرکنیم تا آنها از جوانی و کودکی با فضای مساجد و مسائل فرهنگی و دینی آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما