شناسهٔ خبر: 67267211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در مسیر آزاد راه شیراز- اصفهان؛

خرس قهوه ای و توله اش بر اثر برخورد با چند خودرو تلف شد

در مسیر آزاد راه شیراز- اصفهان؛ رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک محیط زیست فارس از بروز حادثه تصادف برای یک خرس قهوه‌ای و توله اش در شهرستان کامفیروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، لیلا جولایی با تشریح این حادثه افزود: بامداد ۲۹ خرداد یک فرد خرس قهوه ای و توله اش در محور آزادراه شیراز- اصفهان در اثر برخورد با چند خودرو از بین رفتند. 

وی ادامه داد: جنگل‌های زاگرس در شهرستانهای مرودشت و اقلید از مهمترین زیستگاه خرس قهوه ای در استان است و  عبور جاده از زیستگاه های خرس قهوه ای با نا امن کردن و قطع کریدورهای مهاجرتی آن ها یکی از عوامل مهم تهدید کننده بقا این گونه ارزشمندحیات وحش است. 

به گفته وی محافظ هایی  که در وسط بزرگراه  نصب می شوند، با ایجاد مانعی برای عبور حیوانات موجب به دام افتادن و برخورد آنها با خودروها می شوند که در این سوانح احتمال صدمه به خودرو و سرنشین آن نیز وجود دارد. 

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش در ادامه افزود :برای حفاظت از گونه های ارزشمندی مانند خرس قهوه ای ایمن سازی آزادراه شیراز _اصفهان باید در اولویت مسئولین امر قرار گیرد. نصب تابلوهای هشدار دهنده و چراغ های چشمک زن و ایجاد مسیرهای عبور حیات وحش می تواند از بروز اتفاقات این‌چنینی پیشگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما