شناسهٔ خبر: 67267066 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقویت دیپلماسی اقتصادی ایران با افتتاح دفتر خانه صنعتکاران در شرق اروپا

تهران- ایرنا- رئیس خانه صنعتکاران از افتتاح دفتر خانه صنعتکاران ایران در شرق اروپا و حوزه بالکان خبر داد و گفت: ماموریت‌های این دفاتر، توسعه و ایجاد بازارهای پایدار صادراتی، جذب سرمایه‌گذاران، انتقال تکنولوژی و کمک به صادرات خدمات فنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خانه صنعتکاران، علیرضا بنی‌هاشمی با اشاره به تلاش برای توسعه دیپلماسی اقتصادی بخش خصوصی ایران در کشورهای مختلف، اظهار داشت: بعد از کشورهای استرالیا، عمان، دبی، ترکیه، روسیه، افغانستان، ترکمنستان، آفریقا، سواحل عاج، تاجیکستان، آلمان، انگلیس، ایتالیا، با همراهی فعالان بخش خصوصی سیزدهمین دفتر حمایت از اقتصاد تولیدی خانه صنعتکاران در خارج از کشور در شرق اروپا و حوزه بالکان افتتاح شد.

وی افزود: ماموریت‌هایی که به این دفاتر سپرده شده شامل توسعه و ایجاد بازارهای پایدار صادراتی برای محصولات داخلی، جذب سرمایه‌گذاران، انتقال تکنولوژی‌های مورد نیاز، کمک به صادرات خدمات فنی و انتقال دانش فنی در حوزه محصولات دانش بنیان جهت صادرات می‌شود.

رئیس خانه صنعتکاران خاطرنشان کرد: کمک و تسهیل به واردات مواد اولیه، حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی از دیگر خدماتی است که توسط دفاتر خارجی ما در اختیار، تولیدکنندگان، صنعتکاران و کارآفرینان کشور قرار خواهد گرفت.

همچنین علی تهمک با توجه به سابقه کاری در این حوزه به عنوان رئیس خانه صنعتکاران در شرق اروپا و حوزه بالکان منصوب شد.

علی تهمک نیز ضمن اشاره به پتانسیل‌های موجود افزود: تمام توان مجموعه خانه صنعتکاران را برای بهبود شرایط کسب و کار و حمل و نقل راحت کالا به‌کار خواهیم گرفت. تا گره‌ای از مشکلات تجار باز شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بالای اقتصادی کشورهای شرق اروپا و حوزه بالکان، به‌زودی شاهد فعالیت گسترده اقتصادی بین این کشورها و ایران خواهیم بود.

نظر شما