شناسهٔ خبر: 67271801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شرق اروپا و بالکان، مقصد جدید صادرات ایران شرق اروپا و بالکان، مقصد جدید صادرات ایران

به گزارش اکوایران؛ ایران تاکنون در12 کشور «استرالیا»، «عمان»، «دبی»، «ترکیه»، «روسیه»، «افغانستان»، «ترکمنستان»، «آفریقا»، «سواحل عاج»، «تاجیکستان»، «آلمان»، «انگلیس»، «ایتالیا» دفتر توسعه دیپلماسی داشت که حال با گفته علیرضا بنی‌هاشمی رئیس خانه صنعتکاران با افتتاح سیزدهمین دفتر در شرق اروپا و حوزه

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران؛ ایران تاکنون در12 کشور «استرالیا»، «عمان»، «دبی»، «ترکیه»، «روسیه»، «افغانستان»، «ترکمنستان»، «آفریقا»، «سواحل عاج»، «تاجیکستان»، «آلمان»، «انگلیس»، «ایتالیا» دفتر توسعه دیپلماسی داشت که حال با گفته علیرضا بنی‌هاشمی رئیس خانه صنعتکاران با افتتاح سیزدهمین دفتر در شرق اروپا و حوزه بالکان شاهد توسعه این دفاتر هستیم.

رئیس خانه صنعتکاران با اشاره به تلاش برای توسعه دیپلماسی اقتصادی بخش خصوصی ایران در کشورهای مختلف، اظهار داشت: ماموریت‌هایی که به این دفاتر سپرده شده شامل توسعه و ایجاد بازارهای پایدار صادراتی برای محصولات داخلی، جذب سرمایه‌گذاران، انتقال تکنولوژی‌های مورد نیاز، کمک به صادرات خدمات فنی و انتقال دانش فنی در حوزه محصولات دانش بنیان جهت صادرات می‌شود.

رئیس خانه صنعتکاران افزود: کمک و تسهیل به واردات مواد اولیه، حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی از دیگر خدماتی است که توسط دفاتر خارجی ما در اختیار، تولیدکنندگان، صنعتکاران و کارآفرینان کشور قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام انجمن خانه صنعتکاران، علی تهمک که سابقه کاری در این حوزه را دارد به عنوان رئیس خانه صنعتکاران در شرق اروپا و حوزه بالکان منصوب شد.

علی تهمک با اشاره به پتانسیل‌های موجود در این بخش عنوان کرد، تمام توان مجموعه خانه صنعتکاران را برای بهبود شرایط کسب و کار و حمل و نقل راحت کالا به‌کار خواهیم گرفت تا گره‌ای از مشکلات تجار باز شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بالای اقتصادی کشورهای شرق اروپا و حوزه بالکان، به‌زودی شاهد فعالیت گسترده اقتصادی بین این کشورها و ایران خواهیم بود.

 

منبع: ecoiran-65822

نظر شما