شناسهٔ خبر: 67266854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله جنتی: انتخابات عاملی برای پیشرفت کشور است

دبیر شورای نگهبان گفت: مردم آگاه و شریف ایران اسلامی با بررسی دقیق و ویژگی‌های نامزدها و همچنین انتخاب مسئولانه خود، انتخابات را به عاملی برای پیشرفت سریع‌تر کشور تبدیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌هایی که در این دهه انجام می‌شود، زمینه‌ساز آشنایی بیشتر جامعه با مفهوم امامت شود.

وی خاطرنشان کرد: امامت یک جایگاه سیاسی و حکومتی نیست. امامت تجلی لطف خداوند متعال نسبت به عالم خلقت است و امام واسطه فیض الهی است.

آیت‌الله جنتی بر همین اساس تاکید کرد: دهه امامت و ولایت باید به جشنواره رونمایی نتایج تلاش‌های صورت گرفته برای تبیین پیام غدیر تبدیل شود.

دبیر شورای نگهبان در ادامه عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که لازم است رسانه‌ها و مجامع علمی در این ایام به آن توجه بیشتری داشته باشند، تبیین ابعاد مختلف خطبه مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) در غدیر است. 

وی افزود: این خطبه را می‌توان طولانی‌ترین خطبه پیامبر در طول حیات مبارک‌شان دانست و از طرفی به لحاظ جمعیت فراوان مخاطبان نیز بی‌مانند است. از طرفی دقت در این خطبه نشان می‌دهد که مخاطبان این خطبه فراتر از حاضران آن روز غدیر خم بوده‌اند و پیامی جاودانه برای همه تاریخ است.

آیت‌الله جنتی همچنین بیان کرد: پیام غدیر، معرفی الگوی برتر برای رسیدن به کمال است و تاریخ نشان داده است هر امتی، اولیای الهی را به عنوان الگو انتخاب نکرده است مجبور به پیروی از الگوهایی شده است که او را به ضلالت کشانده‌اند.

دبیر شورای نگهبان افزود: بی‌توجهی به پیام غدیر، نه تنها امت اسلام که جامعه انسانی را دچار خسران عظیم کرد و امروز جامعه بشری از این خسران در رنج است و به دلیل عدم شناخت امام و رهبر الهی، گرفتار ظلم و بی‌عدالتی حاصل از جاهلیت مدرن شده است. فلسفه انقلاب اسلامی، اجرای پیام غدیر و تحقق حکومت صالحان است.

جنتی در بخش پایانی صحبت‌هایش عنوان کرد: این روزها که فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است از نامزدها و همچنین طرفداران آنها این انتظار وجود دارد که بنای خود را بر صداقت و اخلاق بگذارند و انتظار می‌رود که مردم آگاه و شریف ایران اسلامی نیز با بررسی دقیق و ویژگی‌های نامزدها و همچنین انتخاب مسئولانه خود، این انتخابات را به عاملی برای پیشرفت سریع‌تر کشور تبدیل کنند.

انتهای پیام

نظر شما