شناسهٔ خبر: 67266640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون فرهنگی هنری سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) خبر داد:

واقعه غدیر خم در پنج نقطه استان قم بازسازی می شود / اعلام آمادگی ۱۰۰ موکب برای خدمت رسانی در شادپیمایی بزرگ قمی‌ها

تاکنون ۱۰۰ موکب برای استقرار در بلوار پیامبر اعظم (ص) در روز عید غدیر ثبت نام کرده اند که این موکب ها در حوزه‌های کودک و نوجوان، پذیرایی و فرهنگی، خدماتی را ارائه خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری ستاد بازسازی واقعه غدیر قرارگاه مردمی اربعین با محوریت شرح فعالیت نمایش بزرگ واقعه غدیر خم، در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد

در این نشست، سرهنگ هادی بادینلو معاون فرهنگی هنری سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم با بیان اهمیت گرامیداشت مناسبت های مذهبی ابراز داشت: استان قم پیشگام برگزاری مراسم ها و مناسبت های مذهبی در کشور و بنیان گذار گرامیداشت عید غدیر در سرتاسر ایران اسلامی است.

وی در ادامه، بازسازی چگونگی واقعه عید غدیر، برگزاری کاروان شادپیمایی ۷ کیلومتری از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران و برپایی چهل ایستگاه به نیت چهلم شهدای خدمت را از برنامه های جشن غدیر اعلام کرد و افزود: همه تلاش بر این است تا مراسم ها و مناسبت های مذهبی با حضور مردم و بصورت چشمگیر برگزار شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم ادامه داد: واقعه غدیر ۳۱ خرداد در «منطقه ۲، بلوار بنی فضل»، یکم تیر در «منطقه ۶، بلوار شهید طهرانی مقدم»، دوم تیر در «منطقه پنج، شهر قائم»، سوم تیر در «منطقه یک، بلوار ۱۵ خرداد» و چهارم تیر در «منطقه هشت، پردیسان» بازسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این مراسم هر روز ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲ ساعت ترتیب می یابد و طی آن در ابتدا به مدت یک ساعت اجراهای مختلف سرود، سخنرانی و مداحی را خواهیم داشت و یک ساعت پایانی اجرای نمایش بازسازی غدیر خم خواهد بود.

بادینلو بیان کرد: بازسازی واقعه غدیر به صورت میدانی است و حدود ۳۰ نفر بازیگر اصلی در آن مشارکت دارند. هم چنین ۳۰۰ نفر نیز نقش های سیاهی لشکر را برعهده دارند.

وی گفت: برای اجرای این نمایش یک میدان وسیع خاکی نیاز بود، از این رو سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و شهرداران مناطق به خوبی برای انجام این کار همکاری کردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم افزود: بازیگران نقش اصلی نمایش همه از بازیگران بومی قم هستند گرچه دارای قرارداد نیستند و به صورت جهادی و بسیجی همکاری می کنند.

وی یادآور شد: برای برگزاری این نمایش میدانی، از ظرفیت های مردمی و امکانات سپاه علی ابن ابیطالب(ع) استان قم بهره گیری خواهد شد.

بادینلو افزود: برای هشتمین سال متوالی، شادپیمایی بزرگ قمی‌ها به مناسبت عید سعید غدیر خم عصر روز عید از بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

به گفته معاون فرهنگی هنری سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم، تاکنون ۱۰۰ موکب برای استقرار در بلوار پیامبر اعظم(ص) در روز عید غدیر ثبت نام کردند. این موکب ها در حوزه‌های کودک و نوجوان، پذیرایی و فرهنگی خدماتی را ارائه خواهند داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم با حضور حداکثری پای صندوق های رای دِین خود را نسبت به امام و شهدا ادا کنند.


حجت الاسلام مهدی حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد جمکران هم در این نشست، غدیر را عیدالله الاکبر خواند و گفت: امروز ما شاهد حضور ۱۱ هزار کاروان شادی، میهمانی های خیابانی و حضور مواکب در سرتاسر کشور هستیم و چه بسا همه اینها به برکت برگزاری این عید در هشت سال پیش به همت مردم قم و با حمایت و حضور مرجعیت دینی آیت الله العظمی مکارم شیرازی بوده است

وی گفت: در این ایام برنامه های ویژه ای همچون جشن های ازدواج اسان، گلریزان آزادی زندانیان سادات، تکریم سادات و برگزاری مسابقات، جشنواره و جُنگ های ویژه محافل کودکان و نوجوانان با محوریت مساجد بزرگ قم در ده نقطه اجرا خواهد شد.

حسین آبادی برپایی مواکب در سلفچگان، جعفریه، کهک و دستجرد، تکریم سادات، اطعام در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و برپایی مواکب در قم را از دیگر برنامه های روز عید غدیر اعلام کرد.

وی بازسازی واقعه غدیر در پنچ نقطه شهر و حضور کاروان شادی غدیر تا ظهور را از برنامه های ویژه عید غدیر اعلام کرد و ابراز داشت: بلافاصله بعد از عید غدیر با همکاری نهادها و ارگان های همسو همایش بین المللی وحدت و غدیر در بغداد را به مدت دو روز برگزار خواهیم کرد. این همایش شروعی برای شبکه سازی فعالان عرصه مهدویت در عرصه بین الملل خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما