شناسهٔ خبر: 67273972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سرهنگ پاسدار هادی بادینلو؛

بازسازی واقعه غدیر خم برای اولین بار در پنج نقطه استان قم

معاون فرهنگی سپاه استان قم گفت: با هدف توسعه فرهنگ غدیر در میان آحاد مردم، برای نخستین مرتبه این واقعه در پنج نقطه این استان طی پنج روز بازسازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ پاسدار هادی بادینلو اظهار داشت: این واقعه ۳۱ خرداد در «منطقه ۲، بلوار بنی فضل»، یکم تیر در «منطقه ۶، بلوار شهید طهرانی مقدم»، دوم تیر در «منطقه پنج، شهر قائم»، سوم تیر در «منطقه یک، بلوار ۱۵ خرداد» و چهارم تیر در «منطقه هشت، پردیسان» بازسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این مراسم هر روز ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲ ساعت اجرا می گردد و طی آن در ابتدا به مدت یک ساعت اجراهای مختلف سرود، سخنرانی و مداحی را خواهیم داشت و یک ساعت پایانی اجرای نمایش بازسازی غدیر خم خواهد بود.

وی بیان کرد: بازسازی واقعه غدیر به صورت میدانی است و حدود ۳۰ نفر بازیگر اصلی در آن مشارکت دارند. هم چنین ۳۰۰ نفر نیز نقش های سیاهی لشگر را برعهده دارند.

وی گفت: برای اجرای این نمایش یک میدان وسیع خاکی نیاز بود، از این رو سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و شهرداران مناطق به خوبی برای انجام این کار همکاری کردند.

بادینلو افزود: بازیگران نقش اصلی نمایش همه از بازیگران بومی قم هستند گرچه دارای قرارداد نیستند و به صورت جهادی و بسیجی همکاری می کنند.

وی یادآور شد: برای برگزاری این نمایش میدانی، از ظرفیت های مردمی و امکانات سپاه علی ابن ابیطالب(ع) استان قم بهره گیری خواهد شد.

معاون فرهنگی سپاه قم همچنین افزود: برای هشتمین سال متوالی، شادپیمایی بزرگ قمی‌ها به مناسبت عید سعید غدیر خم عصر روز عید از بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی گفت: تاکنون ۱۰۰ موکب برای استقرار در بلوار پیامبر اعظم(ص) در روز عید غدیر ثبت نام کردند. این موکب ها در حوزه‌های کودک و نوجوان، پذیرایی و فرهنگی خدماتی را ارائه خواهند داد.

شایان ذکر است دبیر ستاد بازسازی غدیر خم مهدی قربانی کرم، دبیر ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت حجت الاسلام یاسین حسین آبادی و معاون فرهنگی شهرداری سید محمد موسوی منش در رویداد غدیر مسئولیت اجرای برنامه را دارند.

 

انتهای پیام/

نظر شما