شناسهٔ خبر: 67270961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در نشست خبری تشریح نمایش بازسازی واقعه غدیر عنوان شد:

اجرای برنامه‌های جشن ولایت با شعار «ایمان به غدیر، امید به ظهور» در قم

برنامه‌های جشن ولایت و نمایش بازسازی واقعه غدیر در ۵ نقطه شهر قم و با شعار «ایمان به غدیر، امید به ظهور» اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

اجرای برنامه‌های جشن ولایت با شعار «ایمان به غدیر، امید به ظهور» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مهدی قربانی کرم» دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر قرارگاه مردمی اربعین استان قم در نشست خبری تشریح برنامه‌های این ستاد که امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: نمایش بازسازی واقعه غدیر قرار است برای نخستین بار در ۵ نقطه شهر قم اجرا شود.

وی افزود: تمامی تجهیزات مورد نیاز قرارگاه از قبیل هنروران، لباس ها، احشام و... از سوی قرارگاه مردمی اربعین تامین شده و حتی چندین طاقه پارچه از سوی ستاد برای دوخت و آماده سازی پرچم‌ها و بیرق‌ها در اختیار گروه‌های مردمی قرار داده شده است.

دبیر ستاد بازسازی غدیر قرارگاه اربعین خاطرنشان کرد: سپاه استان و فرماندهان حوزه‌های بسیج در تامین لجستیک و امکانات مورد نیاز دیگر همکاری کامل دارند، ضمن آنکه مسجد مقدس جمکران و دیگر دستگاه‌ها از جمله شهرداری نیز در نمایش بازسازی واقعه غدیر مشارکت می‌کنند.

وی افزود: این نمایش به‌صورت میدانی است با ۳۰ نفر بازیگر اصلی و ۳۰۰ نفر سیاهی لشگر که شامل سه کاروان پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و ابوسفیان است که به هم ملحق می‌شوند و هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در ۵ نقطه مورد نظر شهر قم اجرا می‌گردد.

«هادی بادینلو» معاون فرهنگی سپاه استان قم نیز در این نشست، عنوان کرد: قم بنیانگذار اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر در کشور است و برای اولین بار این اتفاق در سال ۱۳۸۹ رقم خورد.

وی ادامه داد: ما شاهد این هستیم هر اتفاق فرهنگی خوبی که بخواهد در کشور رقم بخورد باید قم آغاز کننده آن باشد همانطور که بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب قم شهر قیام است اقامه، هر آنچه ما در مورد آن قیام می‌کنیم در کل کشور اقامه می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه استان قم عنوان کرد: از شب عید غدیر به مدت ۴ شب، ۴۰ ایستگاه در سطح شهر خواهیم داشت که همزمان با مراسم بزرگداشت چهلم شهدای خدمت برپا می‌شود.

بادینلو با اشاره به محل‌های برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیر یادآور شد: بازسازی واقعه غدیر ۳۱ خرداد در منطقه ۲ بلوار آیت الله بنی فضل، اول تیر در منطقه ۶ بلوار شهید طهرانی مقدم، ۲ تیر در منطقه پنج بلوار شهر قائم، ۳ تیر در منطقه یک بلوار ۱۵ خرداد خیابان شهید فراشاهی و ۴ تیر در منطقه هشت پردیسان اجرا خواهد شد و امیدواریم این اقدامات باعث ایجاد موج شادی و عشق مردم شود و شاهد باشیم مردم با این شور، در صحنه انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام «مهدی حسین آبادی» دبیر ستاد هماهنگی دهه امامت و ولایت عنوان کرد: غدیر روز بسیار بزرگی است که در روایات به آن تاکید شده است و مناسک متعددی برای این روز وجود دارد و عمده برنامه‌ها بر اساس شعار «ایمان به غدیر، امید به ظهور» اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۱ هزار کاروان شادپیمایی در سراسر کشور برگزار می‌شود که همه اینها شروعش از کاروان شادی بود که به همت مردم قم رقم خورد و این اتفاق با حضور آیت‌الله مکارم سرعت و قدرت پیدا کرد.

حسین آبادی افزود: برنامه‌های متعددی از جمله جشن‌های غدیر در بوستای‌های شهر قم با تمرکز حاشیه شهر، ازدواج سادات، آزادسازی زندانی‌ها، تکریم خانواده سادات شهید، برگزاری محافل شعر، مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان، جشن‌هایی با محوریت مساجد بزرگ در ۱۰ نقطه از شهر قم، بازسازی واقعه غدیر در ۵ نقطه شهر، اطعام‌های غدیر در موکب‌های حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران در این ایام در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در سلفچگان، جعفریه، قنوات و کهک برنامه‌های متنوعی همچون جشن، ایستگاه صلواتی، جشن تکلیف دختران اجتماعات سادات، موکب‌های اطعام، شادپیمایی، کاروان خودرویی، تکریم سادات تدارک دیده شده، همچنین کارگاه‌های آموزشی، تریبون آزاد با موضوع انتخابات، نمایشگاه کنار گذری در رابطه با انتخابات نیز برنامه ریزی شده است.

دبیر ستاد هماهنگی دهه امامت و ولایت ادامه داد: دو برنامه شاخص در استان شامل بازسازی واقعه غدیر و کاروان شادی غدیر تا ظهور از بلوار پیامبر اعظم (ص) به سمت مسجد جمکران است.

حسین آبادی تاکید کرد: عصر روز غدیر اجتماع بزرگ دختران رأی اولی در صحن امام مهدی جمکران با حضور بانوان و دختران خواهیم داشت؛ همچنین یادواره شهدای سادات و دیدار با خانواده شهدا از سایر برنامه‌ها در دهه ولایت است.

سید محمد موسوی منش رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم نیز در این نشست، با بیان اینکه ۱۴ عنوان برنامه همزمان با دهه ولایت و امامت و جشن غدیر از سوی این سازمان در سطح شهر برگزار می‌شود، گفت: ۸ جشن در ۸ منطقه شهرداری از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و ۶ عنوان برنامه هم با مشارکت دستگاه‌های دیگر برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما