شناسهٔ خبر: 67266555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش تردد زوار از مرز خسروی در ایام اربعین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال شاهد افزایش تردد زوار از مرز خسروی باشیم، گفت: باید استان را آماده پذیرایی از زوار اربعین کنیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در آیین معارفه سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد، با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه از قرون گذشته در میهمان‌نوازی از زوار عتبات عالیات شهره هستند، گفت: استان کرمانشاه افتخار این را دارد که سهم بسیار بالایی در میزبانی از زوار عتبات عالیات در طول سال، به ویژه در ایام اربعین دارد.

وی آسان شدن سفر به عتبات عالیات را مدیون مجاهدت و صبوری شهدا و رزمندگان و خانواده‌های آنها عنوان کرد و افزود: شهدا و رزمندگان زمینه ساز این حرکت میلیونی بودند، لذا باید قدردان آنها و خانواده‌هایشان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال‌های گذشته اقدامات درخوری را در اعتاب مقدسه در کشور عراق انجام داده، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی از قرن‌های گذشته در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها در اعتاب مقدسه پای کار بوده و کاشی کاری‌های موجود در اماکن مقدسه در کشور عراق گویای زحماتی است که ایرانیان از گذشته داشته‌اند.

وی با اشاره به پای کار بودن ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کرمانشاه، گفت: اگرچه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تلاش زیادی برای جذب مشارکت‌های مردمی دارد، اما واقعیت این است که شرایط اقتصادی و اوضاع معیشتی مردم استان کرمانشاه با غالب استان‌های کشور متفاوت است، لذا در برنامه‌ریزی برای جمع آوری مشارکت‌های مردمی باید وضعیت اقتصادی و معیشتی استان‌ها هم مدنظر قرار گیرد.

 امام جمعه کرمانشاه سپس با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین، گفت: باید استان را آماده استقبال و پذیرایی از زوار اربعین کنیم.

 وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده در مرز خسروی، ادامه داد: همچنین به همت مسئولین کشور کار‌های زیرساختی خوبی در آن سوی مرز خسروی در کشور عراق انجام گرفته و با این اقدامات پیش‌بینی رشد تردد زوار از مرز خسروی در اربعین امسال را داریم. 

وی اضافه کرد: باید کار‌ها به گونه‌ای انجام شود که در مسیر تردد زائران اربعین در استان، چه در مسیر رفت و چه برگشت خدمت رسانی مطلوبی به زوار اربعین ارائه شود.

نظر شما