شناسهٔ خبر: 67280210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

شهدا و رزمندگان زمینه ساز حرکت میلیونی اربعین حسینی بودند

حجت الاسلام «غفوری» گفت: آسان شدن سفر به عتبات عالیات را مدیون مجاهدت و صبوری شهدا و رزمندگان و خانواده‌های آنها است و شهدا و رزمندگان زمینه ساز این حرکت میلیونی بودند، لذا باید قدردان آنها و خانواده‌هایشان باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در آیین معارفه سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد، با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه از قرون گذشته در میهمان‌نوازی از زوار عتبات عالیات شهره هستند، اظهار داشت: استان کرمانشاه افتخار این را دارد که سهم بسیار بالایی در میزبانی از زوار عتبات عالیات در طول سال، به ویژه در ایام اربعین دارد.

وی آسان شدن سفر به عتبات عالیات را مدیون مجاهدت و صبوری شهدا و رزمندگان و خانواده‌های آنها عنوان کرد و افزود: شهدا و رزمندگان زمینه ساز این حرکت میلیونی بودند، لذا باید قدردان آنها و خانواده‌هایشان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از سالهای گذشته اقدامات درخوری را در اعتاب مقدسه در کشور عراق انجام داده، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی از قرن‌های گذشته در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها در اعتاب مقدسه پای کار بوده و کاشی کاری های موجود در اماکن مقدسه در کشور عراق گویای زحماتی است که ایرانیان از گذشته داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به پای کار بودن ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کرمانشاه، گفت: اگرچه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تلاش زیادی برای جذب مشارکت‌های مردمی دارد، اما واقعیت این است که شرایط اقتصادی و اوضاع معیشتی مردم استان کرمانشاه با غالب استان‌های کشور متفاوت است، لذا در برنامه‌ریزی برای جمع آوری مشارکت‌های مردمی باید وضعیت اقتصادی و معیشتی استان‌ها هم مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه سپس با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین، گفت: باید استان را آماده استقبال و پذیرایی از زوار اربعین کنیم.

 وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده در مرز خسروی، ادامه داد: همچنین به همت مسئولین کشور کارهای زیرساختی خوبی در آن سوی مرز خسروی در کشور عراق انجام گرفته و با این اقدامات پیش‌بینی رشد تردد زوار از مرز خسروی در اربعین امسال را داریم. 

وی اضافه کرد: باید کارها به گونه ای انجام شود که در مسیر تردد زائران اربعین در استان، چه در مسیر رفت و چه برگشت خدمت رسانی مطلوبی به زوار اربعین ارائه شود.

غفوری سپس با قدردانی از عباس سروری به واسطه خدمات پنج‌ماهه‌اش در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، گفت: ایشان از چهره های فرهنگی زحمتکش استان هستند که متاسفانه به دلیل کسالت و بیماری از ادامه حضور در ستاد بازسازی عتبات استعفا کردند.

 وی ادامه داد: آقای مرادپور هم از چهره‌های فعال ستاد بازسازی عتبات عالیات استان است که پیش از این معاونت ستاد را برعهده داشته و امیدواریم بتواند منشاء خدمات خوبی در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شود. 

مهام مراد پور سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز در این مراسم، اظهار کرد: مردم استان کرمانشاه سال گذشته مشارکت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به ستاد بازسازی عتبات عالیات داشته‎‌اند.

مرادپور با بیان اینکه هرساله شاهد مشارکت بیشتر مردم استان در کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات هستیم، گفت: سال گذشته افزایش ۵۳ درصدی مشارکت مردم به ستاد نسبت به سال قبل از آن را در استان شاهد بودیم.

در این مراسم از خدمات پنج ماهه عباس سروری تقدیر و مهام مرادپور به عنوان سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما