شناسهٔ خبر: 67266495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

۹۷ درصد ابلاغ‌های دستگاه قضایی کرمانشاه به صورت الکترونیکی صادر می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ارائه خدمات غیرحضوری و دادرسی الکترونیک را یکی از شاخص‌های اصلی سند تحول قضایی دانست و گفت: اکنون بیش از ۹۷ درصد ابلاغ‌های الکترونیک در استان کرمانشاه به صورت الکترونیکی و با کمترین هزینه انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی ظهر امروز _ چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه در سرسرای شهید قدوسی دادگستری کل استان کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر ابلاغ‌های الکترونیک، دادرسی برخط را هم راه اندازی کرده‌ایم تا مردم در پرونده‌هایی که نیاز به حضورشان نیست بتوانند به صورت آنلاین، پرونده خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد دیگر دستگاه قضائی که در سند تحول هم به آن اشاره شده است تمرکز بر کاهش اطاله دادرسی است، افزود: اطاله دادرسی یکی از مواردی است که مورد گله‌مندی مردم هم قرار دارد اما دستگاه قضائی هم با توجه به نیروی انسانی محدودی که دارد تلاش می‌کند میانگین رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش دهد و در حال حاضر نیز میانگین این شاخص در استان و از زمان ورود پرونده تا خاتمه آن ۶۷ روز است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی را یکی دیگر از اولویت‌های دستگاه قضائی عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۱۰ هزار فقره پرونده به دستگاه قضائی استان وارد شد که آمار بالایی است و این مورد می‌تواند در افزایش اطاله دادرسی تأثیرگذار باشد و سایر دستگاه‌های مرتبط هم باید در کنترل این شاخص‌ها به ما کمک کنند.

کرمی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی استان کرمانشاه در انتخاب کارشناس، اقتصاد مقاومتی، جرایم خشن و کاهش جمعیت کیفری استان، اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: دستگاه قضائی استان کرمانشاه در اجرای سند تحول قضائی در رتبه بندی زمستان سال گذشته توانست جایگاه ششم کشور و همچنین در کاهش جمعیت کیفری هم رتبه نهم کشور را کسب کند.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری هم بر مشارکت حداکثری مردم در این رویداد ملی تاکید کرد و گفت: شعب ویژه ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی دایر شده است و فعالیت ستادهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها در استان رصد می‌شود.

بیش از ۵۰۰۰ پرونده قضائی سال گذشته با سازش مختومه شد

حمید رضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این جلسه تدوین سند تحول قضائی را یکی از دستاوردهای شهید رئیسی دانست و گفت: شاخص‌های زیادی در این سند وجود دارد که ما هم در پرونده‌های ورودی و خروجی و اجرای احکام اقدامات خوبی صورت گرفته است و این در حالی است که در راستای کاهش اطاله دادرسی هم که مورد گله‌مندی مردم است ما در سال گذشته به چهار هزار و ۵۵۰ فقره پرونده مسن رسیدگی کردیم و اکنون هم یک هزار و ۲۵۴ پرونده مسن داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۱۰۴ پرونده معادل ۱۱ درصد پرونده‌ها به سازش ختم شد، افزود: در سال گذشته ۴۵۵ و امسال ۹۱ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردیم و در عین حال در یک سال گذشته ۲ هزار و ۸۶۰ سلاح جنگی و یک هزار و ۶۲۲ سلاح شکاری و همچنین در این مدت سه هزار و ۲۰۲ کیلوگرم و امسال هم یک هزار و ۱۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

نظر شما