شناسهٔ خبر: 67265484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری؛

شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه دایر شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت که شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در مرکز این استان دایر شده است و فعالیت ستادها و هواداران آنها (از حیث مطابقت با قانون) رصد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهرام کرمی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه در سرسرای شهید قدوسی دادگستری کل استان کرمانشاه با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در این رویداد ملی اظهار کرد: مجموعه قضایی استان برگزاری برای صیانت از برگزاری باشکوه و پرشور رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری تلاش خواهد کرد. 

۹۷ درصد ابلاغ‌های دستگاه قضایی کرمانشاه به صورت الکترونیکی صادر می‌شود

وی در ادامه سخنانش ارائه خدمات غیرحضوری و دادرسی الکترونیک را یکی از شاخص‌های اصلی سند تحول قضایی دانست و گفت: اکنون بیش از ۹۷ درصد ابلاغ‌های الکترونیک در استان کرمانشاه به صورت الکترونیکی و با کمترین هزینه انجام می‌شود.

او اظهار کرد: علاوه بر ابلاغ های الکترونیک، دادرسی برخط را هم راه اندازی کرده ایم تا مردم کرمانشاه در پرونده هایی که نیاز به حضورشان نیست بتوانند به صورت آنلاین، پرونده خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد دیگر دستگاه قضایی که در سند تحول هم به آن اشاره شده است، تمرکز بر کاهش اطاله دادرسی است، توضیح داد: اطاله دادرسی یکی از مواردی است که مورد گله مندی مردم هم قرار دارد اما دستگاه قضایی هم با توجه به نیروی انسانی محدودی که دارد تلاش می کند میانگین رسیدگی به پرونده ها را کاهش دهد و در حال حاضر هم میانگین این شاخص در استان و از زمان ورود پرونده تا خاتمه آن ۶۷ روز است.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۶۱۰ هزار فقره پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد که آمار بالایی است و این مورد می تواند در افزایش اطاله دادرسی تاثیرگذار باشد و لذا سایر دستگاه های مرتبط هم باید در کنترل این شاخص ها به ما کمک کنند.

کرمی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان کرمانشاه در انتخاب کارشناس، اقتصاد مقاومتی، جرائم خشن و کاهش جمعیت کیفری استان، اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان کرمانشاه در اجرای سند تحول قضایی در رتبه بندی زمستان سال گذشته توانست جایگاه ششم کشور و همچنین در کاهش جمعیت کیفری هم رتبه نهم کشور را کسب کند.

بیش از پنج هزار پرونده قضایی سال گذشته با سازش مختومه شد

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه هم در این جلسه تدوین سند تحول قضایی را یکی از دستاوردهای شهید رییسی دانست و گفت: شاخص های زیادی در این سند وجود دارد که ما هم در پرونده های ورودی و خروجی و اجرای احکام اقدامات خوبی صورت گرفته است و این در حالی است که در راستای کاهش اطاله دادرسی هم که مورد گله مندی مردم است ما در سال گذشته به چهار هزار و ۵۵۰ فقره پرونده مسن رسیدگی کردیم و اکنون هم یک هزار و ۲۵۴ پرونده مسن داریم.

حمیدرضا کریمی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار و ۱۰۴ پرونده معادل ۱۱ درصد پرونده ها به سازش ختم شد، افزود: در سال گذشته ۴۵۵ و امسال ۹۱ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کردیم و در عین حال در یک سال گذشته ۲ هزار و ۸۶۰ سلاح جنگی و یک هزار و ۶۲۲ سلاح شکاری و همچنین در این مدت سه هزار و ۲۰۲ کیلوگرم و امسال هم یک هزار و ۱۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

نظر شما