شناسهٔ خبر: 67266289 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون میراث فرهنگی اعلام کرد؛

رونمایی از تمبر «شهید جمهور» و قطعه «سپاس فرزندم»

فاطمه کریمی

معاون میراث فرهنگی گفت: سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی ایران، پنجشنبه ۳۱ خرداد برگزار می‌شود و در این مراسم، تمبر یادبود رئیس‌جمهور شهید، رونمایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی گفت: سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی ایران با حضور سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پنجشنبه ۳۱ خرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این رویداد، تکریم و تجلیل از سرآمدان و پیشکسوتان میراث فرهنگی کشور و قدردانی از خدمات علمی و پژوهشی آنان است که طی آن، ۸ تن از مشاهیر و مفاخر تجلیل می‌شوند. در ادوار پیشین، ۲۲ استاد و پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی تجلیل شده بودند.

به گفته دارابی؛ در این مراسم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی به عنوان حامی جدی میراث فرهنگی، تمبر یادبود «شهید جمهور» رونمایی و به صورت رسمی ابطال می‌شود.

معاون میراث فرهنگی ادامه داد: همچنین در بخشی از این مراسم، تارنمای «خانه چهره‌های ماندگار» با عضویت ۳۰ تن از مفاخر، رونمایی می‌شود. رونمایی بیش از ۳۰ جلد از تألیفات حوزه معرفی و آموزش معاونت میراث فرهنگی تحت عنوان «ارتقا سواد میراثی» از دیگر بخش‌های این مراسم است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی نزدیک به ۳۰ چهره پیشکسوت میراث فرهنگی ضبط و ثبت شده است که نسخه مصور و مکتوب آن در سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی رونمایی خواهد شد.

دارابی اظهار داشت: رونمایی از قطعه موسیقایی «سپاس فرزندم» با شعری از استاد ساعد باقری و هنرنمایی دکتر حسام‌الدین سراج و گروه «بی دل»، یکی دیگر از بخش‌های مهم این مراسم است. این قطعه متضمن گفت‌وگوی ایران با فرزندانش بوده و در تجلیل از چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی و تمدنی ایران ساخته شده است.

نظر شما