شناسهٔ خبر: 67269356 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تمبر "شهید رئیسی" رونمایی می‌شود

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گفت: سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی ایران پنجشنبه ۳۱ خرداد برگزار می‌شود، در این مراسم تمبر یادبود رئیس‌جمهور شهید رونمایی خواهد شد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، علی دارابی؛ قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی ایران با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پنجشنبه 31 خرداد برگزار می‌شود.
 
او افزود: هدف از این رویداد، تکریم و تجلیل از سرآمدان و پیشکسوتان میراث فرهنگی کشور و قدردانی از خدمات علمی و پژوهشی آنان است که طی آن، 8 تن از مشاهیر و مفاخر تجلیل می‌شوند. در ادوار پیشین، 22 استاد و پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی تجلیل شده بودند.
 
به‌گفته دارابی؛ در این مراسم به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی به‌عنوان حامی جدی میراث فرهنگی، تمبر یادبود «شهید جمهور» رونمایی و به‌صورت رسمی ابطال می‌شود.
 
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی ادامه داد: همچنین در بخشی از این مراسم، تارنمای «خانه چهره‌های ماندگار»‌ با عضویت 30 تن از مفاخر، رونمایی می‌شود. رونمایی بیش از 30 جلد از تألیفات حوزه معرفی و آموزش معاونت میراث فرهنگی تحت عنوان «ارتقاء ‌سواد میراثی» از دیگر بخش‌های این مراسم است.
 
او خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی نزدیک به 30 چهره پیشکسوت میراث فرهنگی ضبط و ثبت شده است که نسخه مصور و مکتوب آن در سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی رونمایی خواهد شد.
 
دارابی گفت: رونمایی از قطعه موسیقایی «سپاس فرزندم» با شعری از استاد ساعد باقری و هنرنمایی دکتر حسام‌الدین سراج و گروه «بیدل»، یکی دیگر از بخش‌های مهم این مراسم است، این قطعه متضمن گفت‌وگوی ایران با فرزندانش بوده و در تجلیل از چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی و تمدنی ایران ساخته شده است.

نظر شما