شناسهٔ خبر: 67285087 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف انبار ساعت‌های قاچاق میلیاردی در جنوب تهران

مبینا آقاخانی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰۰ قلم ساعت رومیزی و لوازم آشپزخانه قاچاق از انباری در محدوده خیابان شوش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده بازار تهران شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران این پلیس قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در محله شوش تخلیه و دپو شده است.  

وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی نیز مشخص شد که کالای خارجی قاچاق توسط خودروهای شوتی از کرج به این مکان منتقل و دپو شده تا در فرصتی مناسب در بازار توزیع شود، گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در همین راستا اقدام به هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم کرده و پس از آن محل مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که در جریان آن مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی است که که کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها ثبت نشده است.

افشاری ادامه داد: ماموران همچنین در جریان این بازدید متوجه شدند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع ساعت رومیزی و لوازم آشپزخانه قاچاق در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی ارائه شده برای این اجناس مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته و در واقع فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی و قاچاق است.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کالاها شامل ۲۰۲۰عدد ساعت رومیزی و ۱۴۲۲ قلم لوازم آشپزخانه خارجی قاچاق محصول کشور چین بود، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اقلام مکشوفه قاچاق را ۱۲ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.  

به گفته وی در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شده است، اما همچنان تحقیقات تکمیلی نیز در این خصوص ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر شما