شناسهٔ خبر: 67259363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف ۵۰ میلیاردی روسری قاچاق در بازار تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۱ هزارثوب شال و روسری قاچاق از انباری در محدوده بازار تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مهدی افشاری در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف البسه قاچاق از انباری در محدوده بازار تهران شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران این پلیس قرار گرفت و در جریان تحقیقات انجام شده مشخص شد که مقادیری کالای خارجی در انباری در بازار تخلیه و دپو شده است. 

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده از سوی ماموران همچنین مشخص شد که کالای خارجی توسط خودروهای شوتی به این مکان منتقل و دپو شده تا در فرصت مناسب در بازار تهران دپو شود، گفت:‌ با کسب این اطلاعات و اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی، هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم دریافت شد. پس از آن ماموران این پلیس اقدام به بازرسی از محل مذکور کرده و در جریان آن مشخص شد که این محل یک باب انبار کالای بازرگانی است که کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها ثبت نشده است. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اضافه کرد:‌ ماموران همچنین مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالای خارجی از نوع شال و روسری در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد، اسناد گمرکی  مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و این اقلام فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی و در واقع قاچاق است.

افشاری با اشاره به کالاهای قاچاق کشف شده، اظهارکرد:‌ از محل این انبار تعداد ۱۱ هزار شال و روسری خارجی محصول کشور چین کشف و ضبط شد که کارشناسان ارزش ریالی آن را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

وی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد، اظهارکرد:‌ در راستا پرونده‌ای نیز تشکیل شده و به همراه متهم به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام

نظر شما