شناسهٔ خبر: 67265767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزمون تیز هوشان فردا و پس فردا

خبرگزاری صدا و سیما

بیش از ۸ هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در روز‌های ۳۱ خرداد و یکم تیرماه شرکت می کنند.

صاحب‌خبر -
آزمون تیز هوشان فردا و پس فردا
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی با نهایت دقت و سلامت در ۵۷ حوزه در ۸ شهرستان و منطقه با رقابت ۸۴۰۸ نفر در روز‌های پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه و جمعه یکم تیرماه در سطح استان برگزار خواهد شد.
محمد جمالی با بیان این خبرگفت:آزمون ورودی پایه هفتم مدارس پرورش استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی، در روز پنج‌شنبه مورخ ۳۱ خرداد و آزمون ورودی پایه دهم مدارس پرورش استعداد‌های درخشان و مدارس نمونه دولتی در قالب یک آزمون و در روز جمعه مورخ یکم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه آزمون ورودی پایه هفتم مدارس پرورش استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی در ۲۸ حوزه و با حضور ۴۰۸۹ نفر و آزمون ورودی پایه دهم مدارس پرورش استعداد‌های درخشان و مدارس نمونه دولتی با حضور ۴۳۱۹ نفر برگزار می‌شود گفت: با برنامه ریزی‌ها و تدابیر اندیشیده شده، این آزمون‌ها با نهایت دقت، سلامت و امنیت برگزار خواهد شد.
رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت تحصیلی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: متقاضیان ورود به مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی که هنوز کارت ورود به جلسه دریافت نکرده اند، می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir به صورت اینترنتی به دریافت کارت خود اقدام کنند.
یونس محمود زاده افزود: دانش‌آموزانی که کارت ورود به جلسه آنها بدون عکس بود، لازم است با همراه داشتن کارت و یک قطعه عکس به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده تا مدیران مدارس مربوطه به الصاق عکس و درج مهر مدرسه روی عکس اقدام کنند.
گفتی است: ۱۲ مدرسه تیزهوشان و ۱۱ مدرسه نمونه در سطح استان وجود دارد که ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان ۴۸۴ نفر و ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی ۱۱۰۰ نفر در پایه دهم است که آزمون پذیرش این مدارس به صورت همزمان در سراسرکشور در روز‌های پنج‌شنبه مورخ ۳۱ و جمعه یکم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نظر شما