شناسهٔ خبر: 67285675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشکل کم‌آبی پنج روستای شهرستان ایوان مرتفع شد

مشکل کم آبی روستاهای چهل زرعی، ویله باباگیر، صداقت و میوانه از توابع بخش زرنه شهرستان ایوان رفع شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ پس از انتقاد اهالی روستا‌های ایوان از قطعی و افت فشار آب، با پیگیری‌های دوربین صداوسیما و همت مسئولان مشکل قطعی آب در این روستا‌ها مرتفع شد. خط قدیمی انتقال آب به روستاهای بخش زرنه شهرستان ایوان در فواصل مختلف زمانی و در طول سال دچار آسیب دیدگی و شکستگی می‌شد. به علت فرسودگی شدید خط انتقال مجتمع ترن، چهل زرعی امکان انتقال آب به روستاهای مذکور عملا غیر ممکن شده بود که خط انتقال جدید یه صورت اضطراری در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
 
خط جدید انتقال آب به طول ۱۰ کیلومتر در بخش زرنه طی ۲ سال گذشته در قالب طرح جهاد آبرسانی اجرا شد که به دلیل وجود معارض، تکمیل نشده بود. این خط انتقال، آب مورد نیاز پنج روستای بخش شهرستان ایوان را تامین می کند، اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه خط انتقال ۳۲۰ میلیارد ریال بوده که از محل طرح جهاد آبرسانی تامین شده است.
 
با توجه به ضرورت نیاز تامین آب پنج روستای بخش زرنه شهرستان ایوان، ۴۵۰ متر لوله ۱۵۰ فولادی که از خط ۱۰ کیلومتری مجتمع تکمیل نشده بود ،به صورت شبانه روزی به همت پرسنل آب و فاضلاب استان در مدت ۷۲ ساعت از منابع داخلی ایجاد و در مدار قرار گرفت و به صورت اضطراری آب این روستاها تامین شد.
<div id="video-display-embed-code_11235259"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264527/11235259?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما