شناسهٔ خبر: 67285701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایجاد ورودی‌های جدید در شرق و غرب عینالی تبریز برای حل مشکل ترافیک

فاطمه امیری

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از ایجاد ورودی‌های جدید در شرق و غرب عینالی برای حل مشکل ترافیک، خبر داد.

صاحب‌خبر -

بابک دانش‌پناه امروز پنجشنبه، ۳۱ خردادماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان عون بن علی، متولی و مدیریت ۸۰۰۰ هکتار اراضی که در ضلع شمالی تبریز واقع شده است را بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بودجه‌ی سال جاری برای این سازمان ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و مصوب شده که از این مقدار ۱۵۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و مبلغ ناچیزی برای هزینه‌های جاری این سازمان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ هکتار فضای سبز در این سازمان ایجاد شده است، بیان کرد: طبق برنامه‌هایی که شهرداری تبریز برای افزایش سرانه‌ی شهر تبریز در نظر گرفته ۵۰ هکتار نیز برای این سازمان مقرر شده که یک سری از اقدامات اولیه آن صورت گرفته است.

دانش‌پناه با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت‌های تاسیساتی و آب اولین دغدغه‌ی مقوله‌ی سرانه‌ی فضای سبز است، تاکید کرد: از سال گذشته یک سری قراردادهایی در راستای خط انتقال آب، ایستگاه پمپاژ، مخازن استخر پیش‌بینی شده و عملیات مقدماتی آن در حال اجرا است.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی عنوان کرد: پروژه توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز تفرجگاه عینالی از ضلع شمال شرقی کوه عون بن علی به سمت دره یاران جانمایی شده که تاکنون چهار هکتار از آن با کاشت ۳۵۰۰ نهال انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نحوه‌ی نگهداری از فضای سبز این سازمان با توجه به شرایط کوهستانی با فضای سبز یک پارک درون شهری بسیار متفاوت است، از لحاظ هزینه، نوع و نیروی کار ما با مشکلات بیش‌تری مواجه هستیم.

ایجاد دره گردشگری در سازمان عون بن علی تبریز

وی با اشاره به ایجاد دره‌ی گردشگری در سازمان عون بن علی تبریز، گفت: این دره‌ی گردشگری در حد فاصل سد شهید مدنی و میدان آذربایجان واقع شده است، این دره مسیر پدافند غیرعامل و یک مسیر گردشگری خواهد بود که غرب تا شرق تبریز را به هم وصل می‌کند.

وی ادامه داد: از اوایل سال ۱۴۰۱ مطالعات میدانی و نقشه‌ای این منظقه آغاز را آغاز کرده‌ایم، اگر بخواهیم این منطقه را به یک منطقه‌ی گردشگری تبدیل کنیم نیازمند اعتبارات بالایی هستیم‌.

وی با بیان اینکه تبریز در فضای سرانه‌ی سبز کمبود دارد گفت: ایجاد این دره می‌تواند بخش عظیمی از کمبود فضای سبز در این شهر را جبران می‌کند.

دانش‌پناه ادامه داد: سازمان عون بن علی از جمله سازمان‌های خدماتی بوده و منابع درآمدی ندارد، مبلغ دریافتی آن به سختی کفاف نگهداری این مجموعه می‌دهد.

وی اضافه کرد: ترافیک موجود در ورودی عون بن علی یکی از موضوعاتی که تمامی شهروندان از آن گلایه می‌کردند که برای حل آن نیز تصمیم گرفته شد تا ورودی‌های جدیدی در غرب و شرق این سازمان ایجاد شود.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی، توضیح داد: از دستگاه‌های دولتی مانند ادارات برق، گاز و آب خواهشمندیم تا به این سازمان به عنوان یک مجموعه‌ی خصوصی و حصار شده نگاه نکنند و بدانند که این مجموعه در اختیار شهر و شهروند است.

وی اظهار کرد: تبریز از لحاظ فضای تفریحی و تفرجگاهی شهر فقیری است، و کمبود فضای تفریحی برای کودکان و بزرگسالان در این شهر مشهود است. سازمان عون بن علی علارغم موانع مشکلاتی که دارد، طی دوسال اخیر سه شهربازی در مجموعه‌های این سازمان به کمک بخش خصوصی احداث کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی کارتینگ در ایستگاه اول تله‌کابین یکی دیگر از مبحث‌های ما بود که هرچقدر تلاش کردیم نتوانستیم این پرژوه را توسط بخش خصوصی به اتمام برسانیم، نگاه ما تصدی‌گری یا نگهداری نیست بلکه می‌خواهیم بهره برداری از آن را به بخش خصوصی بسپاریم.

داورپناه گفت: آمفی تئاتر روباز عینالی یکی از پروژه‌های انجام گرفته در سازمان عینالی است، هیچ مانعی توسط ما برای ایجاد برنامه وجود ندارد حتی حاضریم بدون هزینه نیز این مکان را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اختیار ارگان‌های دولتی قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی، گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی سازمان عون بن علی که با ۳۸ میلیارد خط انتقال آب از میدان منصور تا عینالی موازی با خط قبلی که با لوله‌های فولادی اجرا می‌شود، است.

ایجاد ورودی‌های جدید در شرق و غرب عینالی تبریز برای حل مشکل ترافیک

ایجاد ورودی‌های جدید در شرق و غرب عینالی تبریز برای حل مشکل ترافیک

ایجاد ورودی‌های جدید در شرق و غرب عینالی تبریز برای حل مشکل ترافیک

انتهای پیام 

نظر شما