شناسهٔ خبر: 67284363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایجاد دره گردشگری در عینالی تبریز

تبریز - ایرنا - مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از ایجاد دره گردشگری به طول ۱۰ کیلومتر در شمال این شهر و تفرجگاه عینالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بابک دانش پناه روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این دره گردشگری که از شرق به غرب و در حد فاصل سد شهید مدنی و میدان آذربایجان واقع شده ظرفیت بزرگی برای توسعه گردشگری در این شهر است.
وی ادامه داد: مطالعات میدانی و کارهای نقشه برداری در این دره انجام و زیرساخت اولیه که همان جاده است ایجاد شده و امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال برای روشنایی و ایمن سازی این جاده هزینه می شود.
دانش پناه گفت: این جاده در کنار ظرفیت های گردشگری، راهی جایگزین برای اتوبان پاسداران در پدافند غیرعامل بوده و نیاز است دستگاه های خدمات رسان، در ایمن سازی آن همکاری کنند.
وی با بیان اینکه سازمان عون ابن علی از سازمان های کم برخوردار شهرداری تبریز است، گفت: نگهداری وضع موجود این تفرجگاه که هشت هزار هکتار وسعت دارد چندین میلیارد هزینه دارد که با توجه به بودجه اندک، کار دشواری است.

دانش پناه بودجه امسال این سازمان را ۲ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال این رقم عمرانی و بقیه اجرایی است.
وی به موقعیت مکانی تفرجگاه عینالی اشاره کرد و گفت: این تفرجگاه از شرق به باغمیشه، از غرب به میدان آذربایجان، از شمال به کوه «علی دند» و از جنوب به اتوبان پاسداران محدود است و ظرفیت بزرگی برای توسعه فضای سبز و گردشگری و کوهنوردی و علاقه مندان طبیعت است.
دانش پناه به وسعت ۸۰۰ هکتاری منطقه سبز ایجاد شده در این تفرجگاه اشاره و اظهار کرد: در راستای توسعه فضای سبز تبریز، ۵۰ هکتار به این سازمان تکلیف شده که با کاشت سه بر هزار و ۵۰۰ نهال در چهار هکتار آغاز شده و ۳۲ هکتار نیز در دست اقدام است.
وی در مورد ترافیک سنگین در ورودی این تفرجگاه افزود: کارهای کارشناسی در این مورد صورت گرفته و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ورودی های جدید برای این تفرجگاه در شرق و غرب پیش بینی شده است.
وی به هزینه بالای نگهداری فضای سبز در این تفرجگاه اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای سبز در بالای کوه با توجه به هزینه بالای مصالح پای کار، نبود کارگر و کمبودهای دیگر کار سختی است.
دانش پناه به طرح های در دست اجرای این سازمان پرداخت و گفت: خط انتقال آب از میدان منصور تا عینالی با ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار، موازی با خط قبلی که با لوله های فولادی اجرا شده یکی از مهمترین طرح هاست.
وی ادامه داد: آبرسانی به طرح توسعه ۵۰ هکتاری با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار، راه دسترسی ۲.۵ کیلومتری از داغ گولی تا پارک ربع رشیدی، روشنایی مسیر ورودی شرقی و تامین آب شرب از دیگر طرح های در دست اقدام برای سال‌جاری است.

نظر شما