شناسهٔ خبر: 67265424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه فردوسی:

باعث افتخار است که سپاه، اعتقاد ویژه‌ای به علم و تخصص دارد

رئیس دانشگاه فردوسی گفت: باعث افتخار ماست که نیروهای مسلح کشور و به طور خاص سپاه، اعتقاد ویژه به بحث آموزش عالی و علم و تخصص دارند.

صاحب‌خبر -

مسعود میرزایی شهرابی امروز ۳۰ خرداد، در مراسم روز بسیج اساتید که در تالار رحیمی‌زاده دانشگاه فردوسی برگزار شد، با بیان اینکه ما تلاش کردیم بسیج دانشجویان و بسیج اساتید را به یک پیکره واحد تبدیل کنیم، اظهار کرد: ما در تلاشیم شبکه‌ای از اساتید دانشگاه‌های استان را طراحی کنیم تا بتوانیم آنان را به صورت ماموریت‌گرا برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات وظیفه سنگین ماست، افزود: اکنون دانشجویان ما با دو سوال روبه‌رو هستند؛ نخست اینکه هدف از برگزاری انتخابات چیست و دیگر اینکه چگونه می‌توان به انتخاب اصلح رسید. بسیج اساتید همان طور که همواره توانسته در شرایط حساس نقش‌آفرینی کند، امروز هم وظیفه دارد به این دو سوال دانشجویان پاسخ دهد.

رئیس دانشگاه فردوسی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور بعدی باید راه شهید رئیسی را ادامه دهد، عنوان کرد: رهبری در سخنان خود به ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسی اشاره کردند. این‌ها معیارهایی است که باید برای انتخاب اصلح مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی با بیان اینکه ما برنامه‌ای جامع برای ارتقای آموزش عالی استان با رهبری دانشگاه فردوسی طراحی کرده‌ایم، گفت: بر اساس این برنامه نیازهای خراسان رضوی احصا شده و قرار است برای دانشگاه‌های استان ماموریت تعریف شود. باعث افتخار ماست که نیروهای مسلح کشور و به طور خاص سپاه، اعتقاد ویژه به بحث آموزش عالی و علم و تخصص دارند.

حضور ۳۴۰۰ استاد بسیجی در استان

همچنین مجتبی بذرافشان، رئیس سابق بسیج اساتید خراسان رضوی در ادامه این مراسم با بیان اینکه بسیج اساتید برای اولین بار در خراسان رضوی شکل گرفت، اظهار کرد: حدود ۳۰۰۰ هیات علمی در خراسان رضوی داریم و بیش از ۶۰۰۰ هم استاد حق‌التدریس که جمعا می‌شوند ۹۰۰۰ نفر. از این تعداد ۳۴۰۰ نفر عضو بسیج اساتید استان اند که عمدتا از اعضای هیات علمی هستند.

وی افزود: در استان ۱۵ کانون بسیج اساتید و ۴ اندیشکده شامل کارآفرینی، جمعیت، ژئوپلیتیک و سبک زندگی داریم. یکی از اقدامات ما برگزاری نشست‌های اندیشه‌ورزی با حضور بسیج‌های اساتید، دانشجویی و کارکنان و اعضای دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و همچنین نشست‌های بصیرتی در راستای جهاد تبیین است و سال گذشته ۵۰۰ جلسه بصیرتی در استان برگزار کردیم. از دیگر خدمات ما مشاوره رایگان انتخاب رشته به داش‌آموزان است که در چند سال اخیر انجام می‌شود و سال گذشته ۲۵۰۰ دانش‌آموز از این خدمت استفاده کردند.

همچنین عبدالحمید رضایی رکن‌آبادی، رئیس بسیج اساتید استان که در این مراسم معارفه شد بیان کرد: از برنامه‌های مد نظر من، توجه ویژه به منابع انسانی است. جامعه هدف ما تمام اساتید ولایتمدار هستند تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های آنان در راه پیشبرد اهداف انقلاب بهره ببریم.

وی با اشاره به انتخابات هشتم تیر، اضافه کرد: همه ما در انتخابات پیش رو وظیفه داریم برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم. امیدواریم کسی در این انتخابات پیروز شود که بتواند به بهترین شکل ممکن کشور را اداره کند.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله بذرافشان، حکم انتصاب رضایی به ریاست بسیج اساتید خراسان رضوی قرائت شد.

انتهای پیام

نظر شما