شناسهٔ خبر: 67284413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستور استاندار مازندران برای ساماندهی سواحل شمال

استاندار مازندران با اشاره به ضرورت ساماندهی سواحل گفت: آگاه‌سازی مردم نسبت به شنا نکردن در مناطق ممنوعه اطلاع رسانی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری استاندار مازندران در دومین جلسه ساماندهی سواحل دریا و ساحل را به عنوان یک مزیت جهت رشد و توسعه استان دانست و اظهار داشت: دریا طبیعتی بکر و نعمتی الهی جهت استفاده درست و اصولی مردم از آن است و قطعا در بحث ساماندهی ساحل یکی از موارد مهم حفظ جان مردم در بهره مندی از این طبیعت خدادادی است تا موجب  افزایش میزان رضایتمندی مردم در ایام تابستان شود.

وی افزود: دریا ظرفیتی است که موجب گردشگر پذیر شدن استان می‌شود که ورود مسافران و گردشگران موجب رشد و بالندگی استان در بخش‌های مختلف خواهد شد و در این زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و متنوع در سواحل استان با رعایت موازین شرعی در دستور کار قرار دارد.

 استاندار مازندران گفت: مطالعه بررسی ماهواره‌ای دانشگاه نوشیروانی بابل جهت منابع طبیعی  انجام شد و باید راهی پیدا شود تا حریم 60 متری و نقشه راهی در ساحل مشخص شود.

وی افزود: بخش‌های خصوصی، متل‌ها و هتل‌ها در شهرهای ساحلی نسبت به اطلاع رسانی جهت پیشگیری از غرق شدگی در محدوده مکانی مشخص و استقرار منجیان  اقدام کنند همچنین تعداد غریق از مرجع رسمی اعلام شود.

وی گفت: هشدار به موقع به مردم همان امر به نیکی و معروف است که باید در این زمینه دستگاه‌های مرتبط از طریق رسانه ملی و پیام رسان‌ها مردم به ویژه مسافران دریایی را نسبت به پیامدهای شنا در مناطق ممنوعه آگاه کنند.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در سواحل استان اجرا می‌شود همچنین در این زمینه کارگاه‌های آموزشی، تکتینک‌ها و روش‌ها انجام شد و سال گذشته 3میلیارد تومان  ملزومات مانند سیستم صوتی درسواحل و تفرجگاه‌های استان خریداری و تحویل شد.
 
وی افزود: همچنان منابع طبیعی مانع  آزاد سازی سواحل هستند در یک سال گذشته هیچ یک از بخش‌های خصوصی پای کار نیامدند‌.

قاسم عزیز زاده گرجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز بیان گفت: ضرورت دارد به مساله ساحل بیش از پیش پرداخته شود در مقام حاکمیت و دستگاه اجرایی زمینه آرامش در سایه همدلی، همراهی و ظرفیت مردمی فراهم شود و در جهت رفع موانع اهتمام جدی داشته باشیم.

وی گفت: از آغاز طرح ساماندهی سواحل یک‌ مورد غریق و 95 مورد نجات یافته در استان گزارش شد که نسبت به سال گذشته کاهش یافت همچنین فرمانداران شهرهای غیر ساحلی اقدامات لازم جهت ساماندهی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را داشته باشند. 

غلامعلی فخاری مدیر کل جمعیت هلال احمر مازندران هم گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان مسئول کمیته پیشگیری و کاهش غریق تمهیدات لازم جهت استقرار منجیان غریق در مناطق حادثه خیز به عمل آورد و در این راستا باید مسدود سازی و پیشگیری از ورود خودرو در سواحل استان پیگیری شود.

وی افزود: در نقاط پرخطر و کور سواحل نیز تابلوهای شنا ممنوع نصب شود همچنین فرمانداران شهرهایی که دارای سواحل با دیواره ها وسنگ چین هستند نسبت به هشدار  شنا نکردن اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما