شناسهٔ خبر: 67264980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل ۱۵ مردادماه است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اختیارات اخذ شده از مراجع قانونی ذی‌ربط، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و پرداخت مالیات متعلق در اجرای ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره آن ۱۵ مردادماه سال‌جاری تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

عیسی اورج زاده با اعلام این خبر افزود: فرم‌های موضوع تعیین مالیات مقطوع و اظهارنامه‌های تعاملی پیش فرض گروه‌های دوم و سوم صاحبان مشاغل برای عملکرد سال گذشته از ابتدای تیرماه سال جاری به تدریج در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir بارگذاری خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر استفاده حداکثری مودیان محترم مالیاتی استان از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: در صورت استفاده بهینه مودیان مالیاتی از این توافق و تسهیلات آن، علاوه بر بهره مندی از مشوق‌های قانونی این تبصره و صرفه جویی در زمان و هزینه، بحث کشف و شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ سازمان امور مالیاتی کشور با افزایش سه برابری سقف درآمدی صاحبان مشاغل، دایره مشمولان این مشوق را گسترده‌تر کرده است تصریح کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال گذشته کمتر از هجده میلیارد تومان باشد و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، می‌توانند از مزایای این تبصره استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی درخصوص اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: مهلت تسلیم (اصلاح، تکمیل و استرداد) اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار سال ۱۴۰۳ و پرداخت مالیات و عوارض متعلق در اجرای ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و ماده (۴) قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز ۳۱ مردادماه سال‌جاری تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: اگر مودیان اظهارنامه خود را در زمان مقرر ارائه نکنند، علاوه بر جریمه‌ مقرر ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم (۳۰ درصد از مالیات که غیر قابل بخشش هم می‌باشد)، موجب محرومیت از تمام معافیت‌‏های مالیاتی از جمله معافیت مالیاتی پایه سالانه و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما