شناسهٔ خبر: 67264556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مودیان از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم استفاده کنند

تبریز- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان مالیاتی از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: در صورت استفاده مودیان از این توافق و تسهیلات آن، علاوه بر بهره مندی از مشوق های قانونی این تبصره و صرفه جویی در زمان و هزینه، موضوع کشف و شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی نیز با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، عیسی اورج زاده روز چهارشنبه با بیان اینکه در سالجاری، سازمان امور مالیاتی با افزایش سه برابری سقف درآمدی صاحبان مشاغل، دایره مشمولان این مشوق را گسترده‌تر کرده است، افزود: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸۰ میلیارد ریال باشد و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، می توانند از مزایای این تبصره استفاده کنند.

این تبصره به صاحبان مشاغلی که در سال ۱۴۰۲ حداکثر تا ۱۵۰ برابر سقف معافیت مالیاتی (۱۸۰ میلیارد ریال) فروش کالا یا ارائه خدمات داشته و هیچ‌گونه فعالیت خارج از شمول این قانون نداشته باشند، اجازه می‌دهد تا از ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت علی‌الحساب معاف شوند.

وی با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل ۱۵ مردادماه است، افزود: این مدت با توجه به اختیارات اخذ شده از مراجع قانونی ذی‌ربط، تعیین شده است.

وی گفت: فرم های موضوع تعیین مالیات مقطوع و اظهارنامه های تعاملی پیش فرض گروه های دوم و سوم صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۴۰۲ از ابتدای تیرماه سال جاری به تدریج در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir بارگذاری خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، همچنین در مورد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مهلت تسلیم (اصلاح، تکمیل و استرداد) اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار سال ۱۴۰۳ و پرداخت مالیات و عوارض متعلق در اجرای ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و ماده (۴) قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز ۳۱ مردادماه سال‌جاری تعیین شده است.

اورج زاده تاکید کرد: اگر مودیان اظهارنامه خود را در زمان مقرر ارائه نکنند، علاوه بر جریمه‌ مقرر ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم (۳۰ درصد از مالیات که غیر قابل بخشش است)، موجب محرومیت از تمام معافیت‌های مالیاتی از جمله معافیت مالیاتی پایه سالانه و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

نظر شما