شناسهٔ خبر: 67459316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رتبه برتر خوزستان در شاخص توسعه متوازن رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: آموزش‌وپرورش خوزستان رتبه نخست کشور در توسعه متوازن رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، عبدالله حبیبی ظهر امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در آئین تقدیر از مقام‌آوران جشنواره هنر و المپیاد شایستگی‌محور با تاکید بر اهمیت توسعه کمی و کیفی مدارس فنی حرفه‌ای و کاردانش در استان خوزستان، اظهار کرد: استان خوزستان سال گذشته با رشد قابل ملاحظه‌ای که در شاخص توسعه متوازن رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش داشت، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در این شاخص در سطح کشور شد که البته این امر نشان از برنامه‌ریزی مدون و منسجم مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان دارد.

وی با اشاره به برگزیدگان جشنواره هنر افزود: در این جشنواره حدود ۶۰۰ اثر هنرجویان سراسر استان در قالب رشته معماری، نقاشی، گرافیک و طراحی به دبیرخانه استانی این جشنواره در استان ارسال شد و از این تعداد حدود ۸۶ اثر به‌عنوان آثار برگزیده معرفی شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: در قالب المپیاد شایستگی، ۳۰۰ هنرجو در مرحله منطقه‌ای و در قالب ۱۲ رشته از جمله حسابداری، برق صنعتی، الکتروتکنیک، نقشه‌کشی، طراحی دوخت و خیاطی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت ۳۱ نفر به‌عنوان برگزیدگان استانی معرفی شدند.

حبیبی گفت: ۷۴ هزار هنرجوی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در ۵۳۴ هنرستان در سطح استان خوزستان مشغول مهارت‌آموزی و تحصیل هستند.

نظر شما