شناسهٔ خبر: 67264788 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خاندوزی:

رشد اقتصادی ایران به ۴.۵ درصد رسید

وزیر اقتصاد گفت: در دولت سیزدهم علی رغم تمامی فشار‌ها رشد اقتصادی کشور به ۴.۵ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ودارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت  با بیان اینکه عملکرد دولت  سیزدهم در  سه سال اخیر  اقتصاد ایران را از نوسان‌ها خارج کرد گفت:  نرخ رشد اقتصادی کشور حاکی از آن است که  بانک جهانی  خبر از  رشد پایدار و تاب آور داده است و مسیر خروج از دام رکود‌ی دهه ۹۰ که گریبان گیر ایران شده بوده را طی کردیم و عوامل بلند مدت باعث تغییر مسیر در این  بخش شد.

وی ادامه داد:  مجموعه سرمایه گذاری دهه ۹۰ در ماشین آلات و ساختمان نا خالص و منفی بوده است در صورتی که میزان سرمایه گذاری در ماشین آلات نرخ رشد قابل توجه  داشت و  ۱۱.۷  درصد افزایش یافته است.

خاندوزی بیان کرد: این آمار‌ها حاکی از  آن است که در دهه ۹۰ بخش سرمایه گذاری مسیر کاهنده‌ای را طی کرده بود، اما در حال حاضر اقتصاد ایران با رشد و ثبات سرمایه گذاری بیشتر روبرو  شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی اظ‌ها رکرد:  آمار‌های رسمی کشور در سال ۹۵  حاکی از آن است که میزان سرمایه گذاری خارجی محقق شده کمتر از  ۲ میلیاد دلار بود که  در سال ۹۶ سرمایه گذاری خارجی به ۲.۶ میلیارد دلار رسید، اما در دولت سیزدهم میزان سرمایه گذاری خارجی به بیش از ۵ ونیم میلیارد دلار رسید.

خاندوزی بیان کرد: در طی بیست سال اخیر متوسط نرخ رشد دولت ۳.۷، ۱ درصد، و   ۴ ونیم درصد  بود که در  دولت سیزدهم علی رغم تمامی فشار‌ها رشد اقتصادی  ۴.۵ درصد بوده است که این آمار‌ها نشان می‌دهد  نرخ سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در دولت سیزدهم بسیار خوب بوده است.

<div id="video-display-embed-code_19457526"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8759686/19457526?width=400&height=300"></script></div>

 

خبرنگار: محبوبه کباری

نظر شما