شناسهٔ خبر: 67264771 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

موفقیت‌ها را شاخص‌ها و اعداد و ارقام نشان می‌دهند؛

رشد تولید بخش مسکن به مثبت ۷.۱ درصد رسید

وزیر راه و شهرسازی از ۷.۱ درصدی شدن میزان رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رونق ساخت و ساز صنعت ساختمان و افزایش تولید مسکن در کشور گفت: طبق آمار بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ درصد شد که این عدد از اعداد کم‌سابقه در تاریخ کشور است.

وی افزود: در ابتدای دولت رشد منفی ۱۳ درصدی بخش مسکن را شاهد بودیم و این مقایسه نشانگر تلاش‌های دولت سیزدهم در بخش مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هنوز نیز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد.

 موفقیت در بخش مسکن را آمارها ثابت می‌کنند

بذرپاش در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر عدم موفقت طرح نهضت ملی مسکن نیز توضیح داد: موفقیت را شاخص‌ها نشان می‌دهند و وقتی شاخص رشد بخش مسکن و ساختمان از منفی ۱۳ در سال ۹۹ به مثبت ۷.۱ در سال ۱۴۰۲ می‌رسد، می‌توان متوجه شد که چه مقدار رشد و تولید مسکن اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اعدادی که اعلام می‌شود همه روی زمین و قابل مشاهده و محاسبه است و خبرنگاران می‌توانند در استان‌ها از پروژه‌ها بازدید کنند.

بذرپاش تصریح کرد: عدد پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار عبور کرده و ۵۶۰ هزار واحد تحویل مردم شده است که عدد کم‌سابقه‌ای در بخش مسکن سازی کشور است و امیدواریم در دولت بعدی این شتاب ادامه یابد.

وی افزود: در حوزه مسکن روستایی از ۵۵۰ هزار مسکنی که ساخت آن آغاز شده، ۳۰۰ هزار واحد تحویل شده و این روند ادامه می‌باید و امیدواریم تا آخر سال به ۸۰۰ هزار واحد برسد.

بذرپاش همچنین اظهار کرد: صدور پروانه بافت فرسوده نیز از ۲۹۰ هزار عدد عبور کرده است.

قانون تعیین سقف اجاره‌بها هفته آینده ابلاغ می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص تعیین سقف اجاره‌بها نیز توضیح داد: اکثر استان‌ها، سقف اجاره را در شورای مسکن استان مصوب کرده‌اند و تنها چند استان باقی‌مانده‌اند که در روزهای آینده به انجام می‌رسد.

وی ادامه داد: هفته آینده مصوبه سقف اجاره‌بها که در شورای مسکن استان‌ها و شورای‌عالی مسکن تصویب شده است، در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

بذرپاش با اشاره به این که قانون مکانیزم‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن در نظر گرفته است، گفت: این اولین باری است که دولت با این ابزار بازار اجاره مسکن را کنترل خواهد کرد و با ابزارهای مشخصی که در این قانون برای برخورد با اشخاصی که قانون را رعایت نمی‌کنند، در نظر گرفته شده، امیدواریم وضعیت بازار اجاره مسکن سامان پیدا کند.

نظر شما