شناسهٔ خبر: 67264532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به یمن

شبکه المیادین لبنان گزارش داد ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس امروز چهارشنبه بار دیگر منطقه‌ای در غرب یمن را هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس امروز چهارشنبه در ادامه سیاست‌های خود در حمایت از رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، مناطقی در غرب یمن را هدف قرار داد.

شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که ائتلاف آمریکایی و انگلیس طی چهار نوبت مجتمع دولتی استان زیمه واقع در غرب یمن را بمباران کرده‌اند.

این ائتلاف دو روز پیش نیز در راستای حمایت از رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه، جزایری را در دریای سرخ بمباران کردند. ارتش یمن طی روز‌های گذشته دو کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل و ناوشکن آمریکا را در دریای سرخ و عرب هدف قرار داده است.

ارتش یمن بار‌ها اعلام کرده فقط کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی را با هدف توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه هدف قرار خواهد داد و هر کشوری که مانع از این کار شود، خود هدف حملات پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن قرار خواهد گرفت. طی این مدت، ارتش یمن بار‌ها به قول خود عمل کرده است که در اثر آن رژیم اسرائیل محاصره دریایی شده است.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۱ دی ماه گذشته، قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را علیه یمن درباره حملات در دریای سرخ، تصویب کرد. این قطعنامه با ۱۱ رای موافق و چهار رأی ممتنع روسیه و چین و الجزایر تصویب شد و چراغ سبزی شد برای آمریکا و انگلیس تا به رژیم اسرائیل در برابر حملات و عملیات‌های تلافی‌جویانه یمن کمک کرده و به این کشور عربی حملات هوایی از دریا و پایگا‌ه‌های اطراف انجام دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما