شناسهٔ خبر: 67287969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر تلاش برای تحقق هدف تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان

سفیر ایران در پاکستان و جمعی از مسئولان بخش خصوصی و تجار ایالت پنجاب این کشور راهکار‌های افزایش حجم تجارت میان دو کشور همسایه به ۱۰ میلیارد دلار را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

تاکید بر تلاش برای تحقق هدف تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد، «رضا امیری مقدم» سفیر کشورمان در پاکستان عصر روز پنجشنبه در جریان سفر به شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب با جمعی از تجار و مسئولین بخش خصوصی این کشور دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که با حضور «مهران موحدفر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهوری و «مدثر تیپو» سفیر پاکستان در تهران و «ذکی اعجاز» رئیس منطقه‌ای اتاق‌های بازرگانی و صنایع و پاکستان برگزار شد، طرفین برای تلاش جهت اجرایی کردن توافقات اقتصادی صورت گرفته فی مابین دو کشور همسایه در جریان آخرین سفر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به اسلام آباد به منظور تحقق هدف تجارت ۱۰ میلیارد دلار در سال توافق کردند.
«رضا امیری مقدم» سفیر ایران در این نشست با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با کشور‌های همسایه از جمله پاکستان گفت: بخش خصوصی نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصادی مشترک میان دو کشور همسایه دارد از این رو افزایش تعاملات میان تجار دو کشور در راستای شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های تجاری ضروری است.
سفیر کشورمان همچنین به تجار پاکستانی اطمینان داد رویکرد تهران مبنی بر افزایش حجم تجارت دوجانبه با پاکستان پس از انتخابات و تشکیل دولت جدید در ایران نیز بر اساس منافع مشترک و منطقه‌ای ادامه خواهد یافت.
طرفین همچنین بر ضرورت رفع موانع تجاری از جمله تسهیل قوانین گمرکی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت بازار‌های یکدیگر و تسریع ساز و کار تجارت تهاتر و توسعه بازارچه‌های مرزی میان ایران و پاکستان برای دسترسی به پیشرفت اقتصادی مشترک تاکید کردند.
گفتنی است «رضا امیری مقدم» سفیر کشورمان در پاکستان هفته گذشته نیز در جریان سفر به شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا و دیدار با تجار این شهر در خصوص راهکار‌های افزایش حجم تجارت میان دو کشور همسایه گفتگو انجام داد.

 

نظر شما