شناسهٔ خبر: 67287857 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

نظرخواهی درباره میراث یك زن ثروتمند

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: گروهی از شهروندان عادی درباره چگونگی اهدای ثروت موروثی یک زن اتریشی-آلمانی تصمیم گرفتند.
مارلین انگلهورن که میلیون‌ها یورو از مادربزرگش به ارث برده، در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که بخش عمده آن را به خیریه‌ها و نهادهای مشابه اهدا می‌کند.او برای توزیع ۲۵ میلیون یورو (بخش عمده پولی که به او به ارث رسیده)، یک گروه ۵۰ نفری از شهروندان اتریشی را تشکیل داد تا درباره چگونه اهدای آن تصمیم بگیرند.اعضای این گروه اکنون در این مورد تصمیم گرفته‌اند و آن را اعلام کردند.این پول قرار است به ۷۷ سازمان، از جمله نهادهای اجتماعی و اقلیمی و همچنین به سازمان‌های برجسته چپ‌گرا داده شود. انگلهورن از نوادگان فردریک انگلهورن، بنیانگذار شرکت بزرگ شیمیایی و دارویی آلمان (ب‌آاس‌اف) است.
او با نظرسنجی هیئتی را تعیین کرد که نماینده جامعه اتریش باشد و درباره ارث او تصمیم بگیرد.از ماه مارس تا ژوئن سال جاری میلادی، اعضای این گروه شش بار در سالزبورگ گردهم آمدند تا نحوه استفاده از از این پول را بررسی کنند.
جوانترین عضو این هیئت، کریلوس گادالا، دانش آموز ۱۷ از وین است که گفته است که از این روند «چیزهای زیادی یاد گرفته است.»اعضای این گروه در نهایت تصمیم گرفتند که این پول به ۷۷ سازمان خیریه‌ و پژوهشی مختلف اهدا شود که در زمینه‌های محیط زیست، آموزش، بهداشت، مسائل اجتماعی، فقر و بی‌خانمانی در اتریش فعالیت دارند.از این میان کوچک‌ترین بسته کمکی ۴۰ هزار یورو بوده است و برای نهادی اهدا شده که بر گزارش‌های تغییر اقلیم بر اساس داده‌ها متمرکز است.بیشترین میزان کمک یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بوده است که به فدراسیون حفاظت از طبیعت اتریش تعلق گرفته است.
یک میلیون یورو هم به انستیتوی مومنتوم که یک سازمان پژوهشی چپ است اهدا شده است. این سازمان مخالف سیاست اقتصادی نئولیبرال و «بازارهای مالی آزاد» است.
برخی موسسات خیریه مذهبی، از جمله پروژه‌های سازمان کاتولیک کاریتاس اتریش نیز در میان دریافت‌کنندگان کمک مالی هستند.گفته شده که در بیشتر موارد پول‌های اختصاص‌یافته برای سازمان‌ها و نهادها طی چندین سال به آنها پرداخت می‌شود.
 انگلهورن در بیانیه‌ای گفت: «ثروت موروثی که صرفاً به دلیل اصل و نسبم به من تعلق گرفت و مرا در موقعیت قدرت قرار داد، در تضاد با تمام أصول دموکراتیک بود و اکنون بخش بزرگی از این پول در مطابقت با ارزش‌های دموکراسی دوباره توزیع شده است.»این ثروت زمانی به او تعلق گرفت که ترودل انگلهورن ویچیاتو، مادر بزرگش در سپتامبر ۲۰۲۲ درگذشت.
ثروت ترادل انگلهورن وچیاتو توسط مجله آمریکایی فوربز ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.حتی قبل از مرگ مادربزرگش،  انگلهورن اعلام کرده بود که می‌خواهد بخش بزرگی از ارث خود را اهدا کند.این که چه مبلغی به او تعلق گرفته فاش نشده است اما او در سال ۲۰۲۱ گفت می‌خواهد حد اقل ۹۰ درصد از دارایی‌اش را ببخشد زیرا برای به‌دست آوردن آن هیچ کاری انجام نداده است.در گذشته،  انگلهورن خواستار وضع مالیات بر دارایی‌های موروثی در اتریش شده بود.اتریش مالیات بر ارث را در ۲۰۰۸ لغو کرد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما