شناسهٔ خبر: 67264058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی نخستین کتابخانه تخصصی مد و لباس خوزستان

نخستین کتابخانه تخصصی مد و لباس با حضور مدیران متولی و جمعی از فعالان مد و لباس در اهواز گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

راه اندازی نخستین کتابخانه تخصصی مد و لباس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین گشایش این کتابخانه تخصصی اظهار کرد: با توجه به گستردگی استان و تنوع رشته‌های فرهنگی و هنری نیاز است که کتابخانه‌های تخصصی موضوعی بیشتری در استان راه‌اندازی شود.

مجید منادی یکی از اهداف این اداره کل را بالا بردن غنای محتوایی کتاب‌های تخصصی متناسب با استاندارد‌های حرفه‌ای و در چارچوب ارزش‌های اسلامی در همه رشته‌ها بیان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم کتاب‌های تخصصی را شناسایی کرده و به انتشار آنها کمک کنیم.

وی راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی ویژه انجمن‌های فرهنگی و هنری را افق روشنی در مسیر آگاهی دانست و افزود: راه‌اندازی و گسترش کتابخانه‌های تخصصی به هنرجویان رشته‌های خاص کمک می‌کند تا به منابع و محتوای درسی و غیر درسی، دسترسی آسان‌تری پیدا کنند.

مدیر این کتابخانه تخصصی به جمع‌آوری کتاب‌های مرتبط با پوشاک شامل نقوش، خطوط، زندگینامه طراحان و خیاطان لباس در این کتابخانه اشاره کرد و گفت: منابع طراحی لباس محدود هستند با این حال در کتابخانه دیجیتال طراحی لباس، تمام متون لاتین وجود در قالب پی دی اف وجود دارد و علاقمندان از طریق کانال می‌توانند عضو شوند.

نوروزی تصریح کرد: برای پارچه منابع زیادی وجود دارد، اما در مقابل آن در طراحی لباس، کتاب به تعداد زیادی موجود نیست.

وی هدف از راه‌اندازی این کتابخانه را، استفاده دانشجویان طراحی مد و لباس از کتاب‌های کتابخانه ذکر کرد و گفت: در استان خوزستان، رشته طراحی دوخت فراوان شده، اما دانشجویان منابع کافی در اختیار ندارند که با افتتاح این کتابخانه، پس از این می‌توانند به کتابخانه آمده و پس از مطالعه کتاب‌ها، عکس بگیرند.

وی یادآور شد:، چون تعداد کتاب‌ها محدود و تک نسخه‌ای است، امانت داده نمی‌شوند.

نظر شما