شناسهٔ خبر: 67262102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در دزفول

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه و فرماندار دزفول در نگارخانه ماندگار این شهر آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های غنی فرهنگی و تاریخی خوزستان گفت: استفاده از مولفه‌های بومی، ملی و اسلامی در طراحی لباس حرکت ارزشمندی است که مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مجید منادی ادامه داد: هنرمندان طراحی مد و لباس خوزستان با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی ملی و اسلامی گام‌های موثری برای معرفی پوشش مناسب، زیبا، عفیفانه و با وقار برای بانوان برداشته‌اند.

وی با تاکید بر حمایت جدی از طراحان مد و لباس با مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی افزود: حمایت از رویداد‌های مد و لباس ایرانی اسلامی با دادن تسهیلات، بودجه‌های حمایتی و برگزاری رویداد‌های فرهنگی در استان اولویت داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد نخستین کتابخانه مد و لباس در خوزستان خبر داد و گفت: این کتابخانه به همت مجموعه غیردولتی روز گذشته در استان افتتاح شد و به عنوان مرجعی برای کسب اطلاعات به کمک طراحان استان خواهد آمد.

منادی با بیان اینکه دزفول در طراحی مد و لباس با مولفه‌های ایرانی اسلامی از جمله شهرستان‌های توانمند خوزستان است، گفت: انجمن‌های مد و لباس توانمندی در استان مشغول فعالیت است که حمایت از این انجمن‌ها و فعال سازی آنها در سایر شهرستان‌های خوزستان به عنوان اولویت در دستور کار است.

نمایشگاه دز دُخت تا ۳۱ خرداد در دزفول میزبان علاقه‌مندان است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی - اسلامی گفت: ارایه الگوی صحیح پوشش عفیفانه با تکیه بر پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی ایران اسلامی، از جمله اهداف مهم برگزاری چنین رویداد‌های فرهنگی است.

حمید صادق جولا افزود: این نمایشگاه که از امشب ۲۹ خرداد ماه در نگارخانه ماندگار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همچنین امام جمعه، فرماندار و شهردار دزفول آغاز به کار کرد تا ۳۱ خردادماه میزبان علاقه‌مندان است.

وی با اشاره به نقش صنایع فرهنگی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ادامه داد: کارآمدسازی و توسعه اقتصادی صنایع فرهنگی شهرستان نقش تعیین کننده‌ای در اشتغال جوانان و هنرمندان دزفول دارد که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کمک به معرفی دستاورد‌ها و بازاریابی صنایع فرهنگی هنرمندان دزفول است.

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی دِزدُخت دزفول بامجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه مد و لباس یگانه هنر دیبا و معاونت فرهنگی شهرداری دزفول تا پنجشنبه ۳۱ خردادماه در محل نگارخانه ماندگار واقع در بلوار پیام آوران دزفول برپا است.

علاقه‌مندان و هنردوستان دزفول می‌توانند در ۲ نوبت صبح و شب از ساعت‌های هشت تا ۱۱ صبح و ۱۹ الی ۲۲ شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما