شناسهٔ خبر: 67263774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

لغو نشست آمریکا و اسرائیل در مورد ایران

منابع صهیونیست مدعی شدند که دولت بایدن در واکنش به اتهام‌های نخست وزیر اسرائیل علیه کاخ سفید، نشست مشترک خود درباره ایران را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس انلاین، باراک راوید، خبرنگار صهیونیست وب سایت واللا نوشت که کاخ سفید نشست آمریکایی اسرائیلی بلندپایه درباره ایران را لغو کرده که قرار بود پنجشنبه این هفته (فردا) برگزار شود.

بنا به ادعای راوید، این اقدام کاخ سفید بعد از آن بوده که نتانیاهو ویدیویی منتشر کرد و در آن مدعی شد که آمریکا کمک‌های نظامی به تل‌اویو را متوقف کرده است.

طی بیش از هشت ماه جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه، ده‌ها بار فلسطینیان غیرنظامی با تسلیحات نظامی آمریکایی هدف قرار گرفتند که منجر به ایجاد موج اعتراضی در دنیا و داخل آمریکا علیه این حمایت‌های آمریکا شد و واشنگتن در مقطعی مجبور شد، در ظاهر اعلام کند که در ارسال تسلیحات به تل‌اویو وقفه ایجاد کند.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل دیروز سه شنبه در این باره گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به او تضمین داده که کشورش تلاش می‌کند محدودیت‌های اخیرا در مورد ارسال اسلحه به سرزمین‌های اشغالی را لغو کند.

بنیامین نتانیاهو همچنین گفت که طی دیدار هفته گذشته با آنتونی بلینکن از حمایت دولت آمریکا از اسرائیل از زمان شروع جنگ علیه گروه حماس قدردانی کرده است. با این حال او، اظهار داشت که «اعمال محدودیت در ارسال تسلیحات و مهمات از سوی آمریکا در ماه‌های اخیر غیرقابل درک است.»

نظر شما