شناسهٔ خبر: 67263503 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در همدان صورت گرفت؛

رونمایی از پوستر جشنواره ملی مشق انتظار/ نشر فرهنگ مهدوی با خوشنویسی

همدان - پوستر جشنواره ملی مشق انتظار در همدان رونمایی شد و قرار است هنرمندان با خوشنویسی به نشر و ترویج فرهنگ مهدوی بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، پوستر جشنواره ملی مشق انتظار از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در استان همدان با حضور محمدمهدی طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و غلامرضا خاکساری؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان رونمایی شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از برگزاری موفق سوگواره شعر نجوا و جشنواره مشق انتظار از سری برنامه‌های علمی، فرهنگی موسسه امامت و مهدویت امسال در استان همدان دومین دوره جنشواره مشق انتظار برگزار می‌شود.

مهدی مجلسی بیان کرد: جشنواره مشق انتظار در راستای نشر و ترویج فرهنگ مهدوی و خلق آثار فاخر هنری در دو بخش خوشنویسی (خط نستعلیق) و پوستر در سه سطح دانشگاهیان (اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)، آزاد (اقشار مختلف جامعه) و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری دوره قبلی این جشواره امسال نیز تمام ارکان فرهنگی دانشگاه به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره بسیج شده‌اند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان عنوان کرد: مهدویت و آمادگی برای ظهور، مهدویت و تمدن نوین اسلامی، مهدویت، عهد و همدلی منتظران آیات و احادیث انتظار از محورهای جشنواره مشق انتظار در دانشگاه آزاد اسلامی همدان است.

وی بیان کرد: بخش اعظمی از هویت اصلی یک جشنواره در پوستر فراخوان آن نهفته است، به ویژه زمانی که این رویداد هنری باشد، موضوع اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، چرا که جذب مخاطبان به جشنواره در اولین گام از طریق جلوه بصری و هنری پوستر اتفاق می‌افتد.

نظر شما