شناسهٔ خبر: 67263353 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

اندر احوال انتخابات در کردستان؛

آغاز فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری

استان کردستان از تب و تاب انتخابات بی‌بهرە نماندە و با افتتاح ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری، حال همهمەای بین مردم بە راە افتاده تا ببینند چە کسی بر مسند ریاست جمهوری خواهد نشست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا کردستان، چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری با احراز صلاحیت از ۶ نامزد توسط شورای نگهبان در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و بر همین اساس نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و رؤسای ستادهایشان در استان کردستان افرادی را به‌عنوان مسئولان استانی ستادهایشان منصوب کرده‌اند.

از طرفی توجه به شبکه‌های اجتماعی و بیان دغدغه‌های فردی و اجتماعی کاربران در این بسترها سبب شده که تمامی تحلیل‌گران و کارزارهای انتخاباتی توجه ویژه‌ای به این رسانه‌ها داشته‌ باشند به گونه‌ای که به نظر می‌رسد هر ۶ نامزد انتخاباتی دوره چهاردهم ریاست جمهوری توجه ویژه‌ای به سکوهای داخلی و خارجی داشته‌ و گروه‌هایی را برای ترویج شعارها و ایده‌های خود در این بسترها تعیین کردند.

رفته رفته هم ستادهای مرکزی کاندیداهای انتخابات در حال افتتاح شدن است و به طبع در استان کردستان در این چند روز اخیر شور و شوق فراوانی در ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری دیده می شود.

آری، استان کردستان نیز از تب و تاب انتخابات بی‌بهرە نماندە و با افتتاح ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری، حال همهمەای بین مردم بە راە افتاده تا ببینند چە کسی بر مسند ریاست جمهوری خواهد نشست.

ایسنا نوشت؛ شواهد و قرائن از جنب و جوش انتخاباتی در استان برای این دوره نیز حکایت از تکرار چنین اتفاقی است.

محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف متولد سال ۱۳٤۰ و رئیس مجالس شورای اسلامی دوره یازدهم و دوازدهم است و دوره‌های مسئولیتی وی به دو بخش نظامی و غیرنظامی تقسیم می‌شود.

قالیباف در جنگ فرمانده لشکر نصر بود و بعد از آن جانشین نیروی مقاومت بسیج، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و فرمانده نیروی هوایی سپاه شد.

از سال ۷۹ تا ٨٤ نیز فرمانده نیروی انتظامی بود، سپس از حوزه نظامی و انتظامی خارج و به مدت ۱۲ سال شهردار تهران شد، قالیباف سه دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد، از سال ۱۳۹٦ به عضویت مجمع تشخیص مصحلت نظام درآمد.

قالیباف از سال ۱۳۹٨ تاکنون نماینده‌ مردم تهران در مجلس است.

قالیباف یک فرد تحول‌گرا است

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در کردستان گفت: استان کردستان، استانی با ظرفیت‌های ویژە است و بهرەگیری از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در گرو انتخاب رئیس جمهور توانمند و بابرنامەای همچون قالیباف است.

جلال اصغری در آیین افتتاح ستاد محمد باقر قالیباف اظهار کرد: ما نمی‌گوییم کە ٦ نامزد معرفی شدە توسط شورای نگهبان برای پست ریاست جمهوری اصلح نیستند، اما باتوجە بە سابقە خدمت قالیباف ایشان را بیشتر از سایر نامزدها شایستە ریاست جمهوری می‌دانیم.

وی با اشارە بە اینکە کردستان نیازمند بودجە و تبعیض مثبت است، عنوان کرد: یکی از شهردارانی کە در تهران بە شایستگی معروف است همین جناب قالیباف است، چونکە در زمان خدمت ایشان بودجە شهرداری جهش ویژەای را بە چشم دید.

اصغری بیان کرد: قالیباف یک فرد تحول‌گرا بودە و با انتخاب وی بە عنوان رئیس جمهور شاهد تحولات چشمگیری در کشور خواهیم بود.

مردم اهل معاملە نیست و بە راستی کسی را ندیدەام کە بە اندازە جلیلی بە فکر منافع مردم باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی اظهار کرد: جلیلی فردی باهوش و آشنا بە مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است.

عبدالملکی اضافە کرد: جلیلی طی سە سال حکومت شهید رئیسی همراە و همگام با دولت سیزدهم بود و در قالب دولت سایە بە ملت و دولت خدمت می‌کرد.

وی در ادامە جلیلی را ادامە دهندە راە شهید رئیسی خواند و گفت: اگرچە اشکالاتی در کار دولت سیزدهم بودە و باید اصلاحاتی را در راستای آن انجام داد، لذا یکی از برنامەهای وی همچون شهید رئیسی، احیای واحدهای راکد و نیمەراکد در سطح کشور است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: از آنجایی کە یکی از دغدغەهای مهم و اساسی شهید رئیسی، بحث معیشت و اقتصاد مردم بود، لذا ادامە این راە نیازمند فردی نترس و توانمند همچون جلیلی و انقلاب در نظام بانکداری است.

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان متولد سال ۱۳۳۳ در مهاباد، نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادوار هشتم و نهم مجلس نیز نمایندگی مردم تبریز در قوه مقننه را برعهده داشت. او در دولت هشتم وزیر بهداشت بود.

وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱٤۰۰ نیز ثبت‌نام کرده بود.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در کردستان گفت: جمع ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان جمع افرادی است کە برای آیندە ایران و ملت و دولت نگرانند.

غریب سجادی در آیین افتتاح ستاد انتخاباتی پزشکیان اظهار کرد: متاسفانە برخی از افراد بە دلیل سیاست‌های غلط، تنگ‌نظری و بە دلیل اینکە راەهای انتقاد و اعتراض بە روی آن‌ها بستە شدە است، از مقولە انتخابات دوری کردەاند.

وی عنوان کرد: همچنین بسیاری از فعالان مدنی، سیاسی، کارگری، معلمی کە همیشە راەهای نجات ایران را در صندوق‌های رای می‌دیدند، امروزە با صندوق‌های رای و مقولە انتخابات قهر کردەاند، لذا می‌توان با گفتمان، منطق و شنیدن انتقادات و اعتراضات بستری را برای حضور دوبارە آن‌ها فراهم کرد.

غریب سجادی ادامە داد: امیدواریم عرصە دموکراسی خواهی و ساختار قدرت‌ در ایران بە آن حد از قناعت برسد کە همە گرایش‌ها و جناح‌ها و همە افکارها در عرصە انتخابات شرف حضور داشتە باشند.

وی با بیان اینکە ما اوضاع و مشکلات کشور را فراموش نکردەایم، گفت: برخی از افراد بە دلیل سیاست‌های غلط و تصمیمات نابەجا باعث شدند بسیاری از مردم از عرصە انتخابات و مشارکت در آن کنارەگیری کنند.

سجادی بیان کرد: ما بار دیگر در عرصە انتخابات حاضر می‌شویم تا ثابت کنیم برای آخرین بار هم کە شدە سعی خود را خواهیم کرد تا از صندوق‌های رای عقلانیت بیرون بیاوریم.

وی اضافە کرد: اینکە در ستاد انتخاباتی پزشکیان افرادی با گرایش‌های مختلف حضور دارند، این است کە همە ما نگران آیندە کشور هستیم.

سجادی بیان کرد: ما بە دنبال داغ کردن تنور انتخاباتی نیستیم و آمدەایم تا بار دیگر آیندە ایران را بسازیم.

وی بە گذشتە اطمینان بخش دکتر پزشکیان اشارە و افزود: وی در مقاطع سخت تاریخی بە عنوان یک کنشگر مرزی نقش میانجی را داشتە و همیشه بە دنبال راەحل برای حل مشکل بودە است.

لازم بە ذکر است؛ لطف‌الله فروزنده رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی، حسین قادرمرزی را به عنوان مسئول هماهنگی ستادهای انتخاباتی این کاندیدای ریاست جمهوری در استان کردستان منصوب کردە است.

علیرضا زاکانی یکی از ۶ کاندیدای دوره چهاردهم ریاست جمهوری است، لذا ستاد ایشان در کردستان هنوز افتتاح نشدە است.

برچسب‌ها:

نظر شما