شناسهٔ خبر: 67253071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ستاد انتخاباتی "پزشکیان" در کردستان فعالیت خود را آغاز کرد

ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» در استان کردستان با حضور هواداران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» در استان کردستان عصر امروز با برگزاری مراسمی و با حضور تعدادی از فعالان جبهه اصلاح‌طلب، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

در حکمی از سوی «علی عبدالعلی‌زاده» رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، غریب سجادی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان کردستان انتخاب شده است.

به گزارش تسنیم، انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی فقدان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی 30 اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌‌جمهور روز جمعه هشتم تیرماه 1403 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

6 نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا 24 ساعت پیش از آغاز فرایند رای‌گیری انتخابات فرصت تبلیغات دارند.

استان کردستان با حدود یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارای 10 شهرستان، 31 بخش، 30 شهر، 94 دهستان و 1751 روستای دارای سکنه و 152 آبادی خالی از سکنه است

ستاد انتخاباتی مرکزی مسعود پزشکیان در استان کردستان در سنندج خیابان حسن‌آباد روبروی کمیته‌امداد قرار دارد‌.

پزشکیان از مشکلات مردم آگاه است

"جلال محمودزاده" نماینده سابق مردم مهاباد در مجلس در این آئین با ابراز خرسندی از حضور در میان مردم کردستان اظهار داشت: با شرمندگی از مردم درخواست می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنند، اتفاقات بسیاری بر سر کردستان آمده است، ما در مجلس شورای اسلامی به وضعیت اغتشاشات در کردستان اعتراض زیادی کردیم.

وی با بیان اینکه پزشکیان 22 سال در مهاباد زندگی کرده است، گفت: نظر نداشتم برای انتخابات اخیر شرکت کنم!، اما اکنون آماده‌ام که برای مسعود پزشکیان تبلیغ کنم چراکه وی را فردی بسیار شایسته می‌دانم، پزشکیان از خانواده‌ای فقیر بوده است، بسیاری از ساخت و سازهای ساختمان‌های مهاباد با کارگری مسعود پزشکیان انجام شده است، بعد از قبولی دانشگاه بدون هیچ رانت دولتی در تخصص پزشکی قبول شده و از گرفتاری، فقر و مشکلات مردم آشنا است.

نماینده سابق مردم مهاباد در مجلس عنوان کرد: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مخالف لایحه عفاف و حجاب بودم و یکی از دلایل رد صلاحیت بنده نیز همین مورد بود، دکتر پزشکیان در لایحه‌های صیانت از بنده حمایت کرد.

وی افزود: آیا به برخی افراد اجازه دهیم که این مملکت را نابود کنند، گاو شیرده روسیه و چین باشند، اعتبارات، پول و منابع مالی این کشور را در دامان روسیه و هند بریزند، در بحث مناظره‌ها 5 نفر برای یک نفر، آن پنج نفر کسانی بودند که در دولت پیشین معاون رئیس‌جمهور یا رئیس‌مجلس بوده که مملکت را به این وضع درآورده است، آنهایی که قیمت پراید 34 میلیون را به 400 میلیون تومان، قیمت گوشت 110 هزار را به 800 هزار تومان و دلار 24 هزار به 60 هزار تومان رسانده کاسبان تحریم هستند.

محمودزاده با ذکر اینکه با مشارکت کم افراد مانند پزشکیان رأی نخواهد آورد، گفت: رئیس جمهور اختیارات تامی برای کشورهای اروپایی و پیشرفته ندارد، اما می‌تواند فقر و مشکلات ایران را تا حدودی کم کند، با دلی پراز غم و گلایه بسیار در انتخابات مشارکت خواهیم کرد، تا فردی مانند پزشکیان با رأی ما رئیس جمهور شود.

محمودیان بیان کرد: آقای پزشکیان به خوبی از مشکلات و دغدغه‌های مردم اهل سنت و کُِرد آگاه است، با وجود وی در صحنه ریاست جمهوری وظیفه  همه ما است که یار و همراه باشیم که روزنه امیدی در دل ما مردم کُرد ایجاد شود.

در عرصه انتخابات حاضر می‌شویم

غریب سجادی، رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان کردستان نیز در این مراسم گفت: جمع ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان جمع افرادی است که برای آینده ایران و ملت و دولت نگرانند، متأسفانه برخی از افراد به دلیل سیاست‌های غلط، تنگ‌نظری و به دلیل اینکه راه‌های انتقاد و اعتراض به روی آن‌ها بسته شده است، از مقوله انتخابات دوری کرده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین بسیاری از فعالان مدنی، سیاسی، کارگری، معلمی که همیشه راه‌های نجات ایران را در صندوق‌های رأی می‌دیدند، امروه با صندوق‌های رأی و مقوله انتخابات قهر کرده‌اند، لذا می‌توان با گفتمان، منطق و شنیدن انتقادات و اعتراضات بستری را برای حضور دوباره آن‌ها فراهم کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان کردستان گفت: امیدواریم عرصه دموکراسی‌خواهی و ساختار قدرت‌ در ایران به آن حد از‌ قناعت برسد که تمام بستر و شرایط آزادی‌خواهی مدنی را فراهم و همه گرایش‌ها و جناح‌ها و همه افکارها در عرصه انتخابات شرف حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما اوضاع و مشکلات کشور را فراموش نکرده‌ایم، گفت: برخی از افراد به دلیل سیاست‌های غلط و تصمیمات نابه‌جا باعث شدند بسیاری از مردم از عرصه انتخابات و مشارکت در آن کناره‌گیری کنند. ما بار دیگر در عرصه انتخابات حاضر می‌شویم تا ثابت کنیم برای آخرین بار هم که شده سعی خود را خواهیم کرد تا از صندوق‌های رأی عقلانیت بیرون بیاوریم.

سجادی با ادعای اینکه در ستاد انتخاباتی پزشکیان افرادی با گرایش‌های مختلف حضور دارند، که همه نگران آینده کشور هستند، اذعان داشت: ما به دنبال داغ کردن تنور انتخاباتی نیستیم و آمده‌ایم تا بار دیگر آینده ایران را بسازیم.

وی به سوابق و گذشته پزشکیان اشاره و افزود: این کاندیدا در مقاطع سخت تاریخی به عنوان یک کنشگر مرزی نقش میانجی را داشته و همیشه به دنبال راه‌حل برای حل مشکل بوده است. ما اینجاییم که زندگی معمولی به حسرتی برای جوانان و آیندگان تبدیل نشود و پدر و مادرها شرمنده فرزندان خود نباشند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان کردستان پزشکیان را گزینه اصلح انتخابات ریاست جمهوری دانست و از همه مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کرد.

انتهای پبام/484/

نظر شما