شناسهٔ خبر: 67263269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی:

افزایش صادرات نفت به دلیل اتکا به توانمندی‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها بود

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و صادرات نفت کشور، مهار گازهای مشعل و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه نفت و گاز، همچنین افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها، به‌دلیل نگاه وزیر نفت به درون و استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان داخلی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش جواد اوجی، وزیر نفت درباره تازه‌ترین وضع صنعت نفت و گاز بیان کرد: برای اینکه خدمات شهید رئیسی و برخی وزارتخانه‌ها نادیده گرفته نشود، چند نکته را بیان می‌کنم. روز گذشته وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم گفت که فروش نفت در دولت سیزدهم به‌ این دلیل بوده که بایدن پیچ تحریم‌ها را شل کرده است. ابتدا چند نکته را بیان کرده و سپس به صحبت‌های وزیر نفت دولت یازدهم استناد می‌کنم.

وی در ادامه گفت: طبق صحبت‌های وزیر نفت دولت یازدهم، ما ۹۰ میلیون بشکه نفت و میعانات نفتی در کشتی روی آب داشتیم و وزیر وقت آن زمان ۲ نامه، یکی به رئیس‌جمهوری شهید و دیگری به آقای روحانی با این مضمون نوشت که حجم فروش نفت ما کاهش پیدا کرده است و باز هم کاهش می‌یابد، بنابراین نباید تاریخ را تحریف کنیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نگهداری از نفت‌های روی آب باید روزانه ۴۵۰ میلیون دلار هزینه پرداخت می‌کردیم و زمانی که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تولید نفت خام بود، آن هم با نگاه به غرب. اما امروز با گذشت بیش از هزار روز از فعالیت دولت سیزدهم، به تولید روزانه بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیدیم. این موارد، اقدام‌هایی است که با نگاه به درون و اتکا به مهندسان صنعت نفت انجام شد.

یوسفی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۳ میلیون مترمکعب گاز مشعلکه مهار آن به آرزو تبدیل شده بود و سبب آلودگی مناطق جنوبی و شهرهای نفت‌خیز می‌شد، جمع شد و تا سال ۱۴۰۳ و پایان ۱۴۰۴، ۱۷ میلیون مترمکعب گاز مشعل جمع‌آوری خواهد شد.

وی تأکید کرد: مصرف بنزین و گازوئیل از ابتدای دولت تا امروز مورد توجه بوده و زندگی مردم تحت‌تأثیر قرار گرفته بود و دشمن به‌دنبال تحریم آن بود تا به‌ این واسطه نارضایتی ایجاد کند، اما تولید بنزین در این دولت با اتکا به توان داخل و تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس افزایش یافت. این یعنی خلق ثروت و نگاه به درون و اینکه می‌توانیم مشکلات کشور را با توجه به ظرفیت نخبگان داخلی و جوانان و پیشکسوتان حل کنیم.

نظر شما