شناسهٔ خبر: 67284643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

سرپرست ریاست‌جمهوری:

ظرفیت فروش روزانه نفت به حدود ۱.۸ میلیون بشکه رسید/ در زمان آغازبه‌کار دولت سیزدهم امکان فروش نفت نبود

سرپرست ریاست‌جمهوری گفت: ظرفیت فروش روزانه نفت ایران در زمان آغاز فعالیت دولت مردمی کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه در روز بود، اما دولت سیزدهم در کمتر از یک سال و نیم این ظرفیت را به روزانه حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمد مخبر پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ۳۱ خرداد) در آیین بهره‌برداری از خط‌آهن رشت - کاسپین که این بندر را به راه‌آهن سراسری متصل می‌کند، درباره مسائل مطرح‌شده در روزهای اخیر ازجمله مسئله فروش نفت تأکید کرد: بگذارید هرکس هرچه می‌خواهد بگوید، اما واقعیت این است که ظرفیت فروش نفت کشور در زمان آغاز فعالیت دولت مردمی روزانه کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه بود، اما شهید رئیسی با تشخیص دقیق و پیگیری مجدانه در مدت کمتر از یک سال و نیم، این ظرفیت را به روزانه حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رساند و کشور را از تنگنای شدید منابع که با آن روبه‌رو بود، نجات داد.

وی با بیان اینکه هنوز ابعاد فکری و معرفتی شهید رئیسی کاملاً شناخته نشده است، افزود: با وجود همه تلاش‌ها برای غبارآلودکردن فضا، خدمات ایشان مثل آفتاب زیر ابر نماند و به‌رغم همه تبلیغاتی که سعی می‌کرد بگوید ارادت مردم به انقلاب و انقلابیون کم شده است، ابراز احساسات مردم نسبت به شهادت ایشان و مراسم بدرقه و تشییع ایشان خط بطلانی بر همه این ادعاها کشید.

سرپرست ریاست‌جمهوری درباره دیگر اقدام‌های دولت مردمی با مدیریت شهید رئیسی در عرصه‌هایی همچون افزایش درآمدهای مالیاتی و امثال آن گفت: کشوری که در آغاز فعالیت دولت شهید رئیسی به گفته مقام‌های دولت گذشته در پرداخت حقوق ماهانه کارکنانش دچار مشکل شده بود، با تلاش‌های دولت و مدیریت شهید رئیسی، امروز بدون هیچ مسئله‌ای در حال اداره‌شدن است.

مخبر در ادامه با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرایی کشور و خدمتگزاران دولت مردمی گفت: یکی از دلایل توفیقات بزرگ شهید رئیسی، در کنار اعتقادات و پایبندی‌های معنوی، توسل، توکل و تبعیت واقعی و اعتقادی این شهید بزرگوار از رهبر معظم انقلاب، تشخیص صحیح و دقیق مصلحت و فهرست و اولویت‌بندی مسائل براساس این مصلحت‌ها و متمرکزشدن بر آن‌ها و پیگیری مستمر تا رسیدن به نتیجه بود.

وی درباره مشکلات کشور در زمینه آب افزود: در اوایل روی کار آمدن دولت سیزدهم کشور با چالش‌های جدی در زمینه آب روبه‌رو بود و شهید رئیسی مشکلات آب برخی استان‌ها را به‌صورت کوتاه‌مدت حل کرد و حل مسائل بلندمدت در زمینه کم‌آبی را نیز مرتب پیگیری می‌کرد. پس از سامان‌دهی مسائل و بسیج امکانات مناطق برای حل مشکلاتی که در کوتاه‌مدت امکان رفع آن‌ها وجود داشت، پروژه‌های انتقال آب از دریا به فلات مرکزی، تأمین آب از منابع ژرف و استفاده از منابع آب قابل تصفیه به‌ویژه برای صنایع، از اولویت‌های شهید رئیسی بود.

سرپرست ریاست‌جمهوری درباره اقدام‌های دولت سیزدهم و پیگیری‌های شهید رئیسی درباره قطعی برق در اوایل دولت سیزدهم، گفت: در آغازبه‌کار این دولت، ساعات زیادی از روز، به‌ویژه ساعات اوج مصرف با قطعی برق روبه‌رو بودیم که در این دولت و با تلاش‌های وزارت نیرو و رئیس‌جمهور مشکل قطعی برق در کشور حل شده است.

مخبر با بیان اینکه برخی از افراد کشور که مدعی مذاکره، دیپلماسی و گسترش ارتباطات بین‌المللی بودند، درنهایت از کشورهای همسایه نیز غافل شده بودند و ما در حلقه همسایگان خود نیز محصور شده بودیم، ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در مدت سه سال توانست برخی از ارتباطات و مسائل با کشورهای منطقه را حل کند و ارتباطات همسایگی به‌خوبی گسترش یافت.

وی بیان کرد: با اینکه آمریکا در بعضی کشورهای منطقه حضور دارد، اما آن‌ها حتی با پشتوانه آمریکا نیز هنوز نتوانسته‌اند عضو پیمان‌های بزرگ بین‌المللی و منطقه‌ای شوند، اما در دولت سیزدهم و با تلاش‌های شهید رئیسی، جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان‌های مهم بین‌المللی و منطقه‌ای ازجمله شانگهای، بریکس و اوراسیا شد و به مرحله‌ای رسیده است که اگر به سران هرکدام از این کشورها پیامی ارسال شود، در کوتاه‌ترین زمان پاسخ تماس‌های ایران را می‌دهند.

سرپرست ریاست‌جمهوری افزود: با سیاست خارجی دولت سیزدهم معادلات بین‌المللی کاملاً جابه‌جا شده است و در منطقه تصمیمی گرفته نمی‌شود، مگر اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود و در موقعیت کنونی بین‌المللی، یکجانبه‌گرایی آمریکا و نظام سلطه کاملاً به‌ هم ریخته است.

مخبر تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در ملاقات‌ها بارها اعلام کردند که شهید رئیسی مسیری مناسب انتخاب کرده بود و باید اقدام‌های ایشان پیگیری شود.

نظر شما