شناسهٔ خبر: 67263193 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بهره برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر در ۱۲ استان - اکونیوز

اقتصاد ایران: معاون وزیر نیرو از نرخ رشد ۸۰ درصدی احداث نیروگاه های تجدیدپذیر کشور با بهره برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۱۶ مگاوات در ۱۲ استان کشور طی سه ماه آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود کمانی با بیان اینکه ریل‌گذاری این صنعت با حمایت دولت سیزدهم به ثمر نشسته است که در نتیجه این امر ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر با دستور رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در شورای عالی انرژی، مصوب و هدف گذاری شد، اظهار کرد: با اخذ مجوزهای مربوطه از شورای عالی اقتصاد، مناقصات متعددی برگزار شده است و هم اکنون برای ظرفیت بیش از ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر، پروانه احداث صادر شده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با درصدهای پیشرفت مختلف در حال احداث هستند که با بهره برداری از آنها سهم تجدید پذیر از سبد انرژی کشور به بیش از ۱۰ درصد صعود خواهد کرد.

کمانی اضافه کرد: نیروگاه‌های احداث شده با ترکیبی از مدل‌های مختلف سرمایه گذاری همچون ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، یا از طریق مدل تأمین برق صنایع و احداث نیروگاه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی به بهره برداری رسیدند.

کمانی همچنین با اشاره به افتتاح فاز دوم بزرگترین کارخانه تولید پنل خورشیدی به ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات، خاطرنشان کرد: فاز نخست این کارخانه به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد و حال شاهد افتتاح خطوط جدید هستیم؛ با افتتاح دو خط جدید به ظرفیت مجموع ۱۸۰۰ مگاوات پنل خورشیدی، ظرفیت تولید یکپارچه زنجیره ارزش پنل خورشیدی در مجموع به ۲۳۰۰ مگاوات رسیده است. این مجموعه در شهرستان خمین استان مرکزی در مدت ۱۳ ماه ساخته و راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان ساتبا از نرخ رشد ۸۰ درصدی احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور با بهره‌برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۱۶ مگاوات در ۱۲ استان کشور طی سه ماه آینده خبر داد و یادآور شد: هم اکنون ظرفیت منصوبه تجدید پذیر کشور به حدود ۱۲۰۰ مگاوات رسیده است که سهم دولت سیزدهم از این ظرفیت حدود ۳۴۶ مگاوات است که نسبت به ظرفیت منصوبه در سال‌های گذشته نرخ رشد بیش از ۴۰ درصدی داشته است.

نظر شما