شناسهٔ خبر: 67262903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی مراکز مشاوره آموزش و پرورش برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی مراکز مشاوره آموزش و پرورش برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها خبر داد.

صاحب‌خبر -

فردین منصوری با اشاره به فعالیت ۲۵ مرکز مشاوره دانش‌آموزی در استان، گفت : ۲۴ هسته و مرکز مشاوره در سطح نواحی، شهرستان‌ها و مناطق ۲۴گانه آموزش و پرورش استان و یک مرکز تخصصی مشاوره و خدمات روان‌شناختی در شهر کرمانشاه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی به دانش‌آموزان است.

منصوری با بیان اینکه هسته‌ها و مراکز مشاوره آموزش و پرورش جوابگوی سوالات دانش‌آموزان و اولیای آنها هستند، تاکید کرد: دانش‌آموزانی که پس از مراجعه به مشاور مدرسه مشکل آنها حل نشود، برای دریافت خدمات بیشتر به هسته‌های مشاوره ارجاع و در صورتی که باز هم نیاز به دریافت خدمات مشاوره‌ای تخصصی‌تر داشته باشند، به مرکز تخصصی مشاوره و خدمات روان شناختی استان که در میدان فردوسی شهر کرمانشاه فعال است، معرفی می‌شوند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: هسته‌ها و مرکز تخصصی مشاوره در حوزه‌های مختلف تربیتی، هدایت تحصیلی و آسیب‌های اجتماعی پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها هستند.

منصوری گفت: خدماتی که در هسته‌ها و مرکز تخصصی مشاوره استان به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها ارائه می‌شود، تعرفه بسیار پایینی در مقایسه با دیگر مراکز مشاوره دارد، ضمن اینکه کارشناسان این مراکز جزو کارشناسان توانمند استان به خصوص در حوزه مشکلات دانش‌آموزی هستند.

منصوری سپس با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۵۷۰ نیز به صورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها و نیز فرهنگیان استان است، تصریح کرد: این سامانه تلفنی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ در تمامی روز‌های اداری آمادگی پاسخگویی فوری به دانش آموزان و خانواده‌های آنها و فرهنگیان را دارد.

منصوری اضافه کرد: اگر تماس گیرندگان در جریان مشاوره تلفنی با مشاوران آموزش و پرورش در مورد مشکلاتشان به نتیجه نرسند، برای دریافت خدمات حضوری به مراکز و هسته‌های مشاوره مستقر در مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش در استان و بعد در صورت نیاز به مرکز تخصصی مشاوره ارجاع خواهند شد .

نظر شما