شناسهٔ خبر: 67262811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه امام رضا(ع):

ما در سپاه تلاش می‌کنیم ارتباط هدفمند با جامعه دانشگاهی داشته باشیم

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: در بیانیه گام دوم، رهبری تشکیل تمدن نوین اسلامی را بر سه اصل اقتصاد پویا، مرجعیت علمی و فرهنگ متعالی قرار داده‌اند و ما معتقدیم بسیج اساتید باید نسبت خود با بیانیه گام دوم را تعریف کند تا بتواند تاثیراتی هدفمند بر جامعه بگذارد. ایجاد هسته‌های نخبگانی و جریان‌سازی برای رفع نیازهای جامعه‌ از وظایف بسیج اساتید است. ما در سپاه نیز تلاش می‌کنیم ارتباط هدفمند با جامعه دانشگاهی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

سردار سیدهاشم غیاثی صبح امروز ۳۰ خرداد، در مراسم روز ملی بسیج اساتید که در تالار رحیمی‌زاده دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه بسیج مولود امام و انقلاب است و هر چه بیشتر می‌گذرد، بیشتر به تدبیر امام در تشکیل بسیج پی می‌بریم، اظهار کرد: ولایت فقیه و بسیج دو موهبت الهی در ایران اند و تا زمانی که این دو نعمت وجود  داشته باشد، کشور در برابر  تمام توطئه‌های دشمن بیمه است. 

وی افزود: ما معتقدیم اگر امروز امنیت داریم، بسیج به درستی ماموریت خود را انجام می‌دهد، عملیات وعده صادق انجام شد،  در تحریم‌ها نشکستیم، از اقتدار امنیتی برخورداریم، ایران نقطه تعادل منطقه شده و یک قدرت بزرگ در دنیاست، لنگرگاه امنیت جهانی هستیم، بیداری اسلامی با الگوگیری از ایران شکل گرفته است و دشمن به استیصال رسیده، همه به برکت وجود ولی فقیه است. جهان اسلام یک حامی صادق به نام جمهوری اسلامی و پناهگاه معنوی بزرگی به نام رهبر انقلاب دارد و ما باید توجه داشته باشیم که تفکرات آرمانی رهبری را به راهبردهای عملیاتی تبدیل کنیم. 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به سخنان رهبری در وصف شهید چمران، بیان کرد: این‌ سخنان باید در بسیج اساتید تحلیل و بررسی شود که چگونه می‌توان نیروهایی این گونه تربیت کرد. رهبری از دانشگاه‌ها انتظار دارند انسان‌هایی مانند چمران تربیت کنند. ایشان تاکید دارند بسیج اساتید یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی برای ایران است. لذا امروز انتظار می‌رود اساتید بسیجی از تمام ظرفیت‌ها بهترین استفاده را ببرند تا بتوانند در هیات‌های اندیشه‌ورز به بسیج دانشجویی و بسیج سایر اقشار کمک کنند.

وی با بیان اینکه اساتید فرماندهان جبهه جنگ نرم اند، عنوان کرد: امروز اساتید بسیجی باید برای برگزاری انتخابات حداکثری تلاش کنند. ما انتخابات را هم حق می‌دانیم و هم تکلیف. دشمنان خارجی و وابستگان داخلی در جهت مخدوش‌سازی مشارکت حداکثری و دوقطبی‌سازی مخرب تلاش می‌کنند و در چنین شرایطی لازم است ما روشنگری کنیم. رهبری اخیرا فرمودند ابتدا حضور حداکثری مهم است و سپس انتخاب اصلح؛ این وظیفه ما را مشخص می‌کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: حمایت مصداقی ممنوع است و برای حفظ انسجام و صیانت از آسیب‌های سیاسی، تاکید داریم که شان سپاه و بسیج ورود مصداقی نیست، بلکه باید برای تحقق حضور حداکثری تلاش کنیم و به تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح بپردازیم تا رئیس‌جمهوری انتخاب شود که همان مسیر شهدای خدمت را ادامه دهد.

انتهای پیام

نظر شما