شناسهٔ خبر: 67262577 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برق ۱۵ دستگاه اداری پرمصرف در آذربایجان‌غربی قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: برق ۱۵ دستگاه اداری استان که مصرف برق زیادی داشته و به اخطار‌ها بی توجه بوده اند، از ابتدای زمان اوج بار در فصل گرم امسال قطع شده است.

صاحب‌خبر -

طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به قطع برق ۱۵ دستگاه اداری پرمصرف در استان، گفت: از آغاز این طرح همچنین برای ۱۷۰ اداره متخلف، اخطاریه‌های لازم برای کاهش مصرف صادر شده است.

وی اضافه کرد: تمامی ادارات باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه پارسال مدیریت کنند.

کیامهر با اشاره به نقش ادارات و دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصرف برق در ایام اوج بار ادامه داد: تیم‌های نظارتی این شرکت از نیمه دوم خرداد ماه و همزمان با شروع پیک بار تابستان ۱۴۰۳ به صورت مداوم و مستمر مصرف برق دستگاه‌ها و ادارات سطح استان را مورد پایش قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ گروه ارزیاب میدانی بر مصرف برق ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به صورت میدانی نظارت دارد که علاوه بر کنترل مصرف برق ادارات، اسامی ادارات پرمصرف جهت پیگیری‌های لازم در اختیار استانداری نیز قرار می‌گیرد.

کیامهر گفت: بخش اعظمی از مصرف برق مشترکان اداری مربوط به سامانه‌های سرمایشی است و در صورتی که این دسته از مشترکان مطابق با دستورالعمل ابلاغی یک ساعت پیش از خاتمه ساعت اداری، تجهیزات سرمایشی مورد استفاده خود را خاموش کنند و یا مولد‌های برق خود را جهت تامین بخشی از برق مصرفی خود وارد مدارکنند، قطعا هدف تعیین شده در این بخش، محقق خواهد شد.

وی افزود: اگرچه برخی ازادارات استان، مجهز به کنتور‌های هوشمند هستند و میزان مصرف برق آنان به صورت لحظه‌ای توسط این شرکت پایش می‌شود، اما کارشناسان و ارزیابان این شرکت با حضور میدانی نیز چگونگی عملکرد این مشترکان را مورد بررسی قرار می‌دهند و با اداره‌های پر مصرفی که موارد را رعایت نکنند، برخورد خواهد شد.

نظر شما