شناسهٔ خبر: 67259344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قطعی برق ادارات پر مصرف حتمی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از تشدید نظارت ها بر مصرف برق در بخش اداری خبر داد و گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و ادامه این روند طی روزهای آتی، نظارت های این شرکت بر نحوه مصرف برق ادارات و دستگاه‌های سطح استان شدیدتر از قبل پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

قطعی برق ادارات پر مصرف حتمی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طاهر کیامهر ضمن اشاره به نقش ادارات و دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصرف برق در ایام پیک بار، عنوان کرد: اکیپ‌های نظارتی این شرکت از نیمه دوم خرداد ماه و همزمان با شروع پیک بار تابستان ۱۴۰۳ به صورت مداوم و مستمر مصرف برق دستگاه‌ها و ادارات سطح استان را مورد پایش قرار می‌دهند و برق ادارات پر مصرف با اخطار قبلی قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه کرد: تمامی ادارات سطح استان باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعت‌های غیر اداری ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته مدیریت کنند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ گروه ارزیاب میدانی بر مصرف برق ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به صورت میدانی نظارت دارد که علاوه بر کنترل مصرف برق ادارات، اسامی ادارات پرمصرف جهت پیگیری‌های لازم در اختیار استانداری نیز قرار می‌گیرد. 

کیامهر همچنین نقش ادارات را در کنترل پیک بار شبکه توزیع برق مهم برشمرد و افزود: بخش اعظمی از مصرف برق مشترکان اداری مربوط به سامانه‌های سرمایشی است و در صورتی که این دسته از مشترکان مطابق با دستورالعمل ابلاغی یک ساعت پیش از خاتمه ساعت اداری، تجهیزات سرمایشی مورد استفاده خود را خاموش کنند و یا مولد‌های برق خود را جهت تامین بخشی از برق مصرفی خود وارد مدارکنند قطعا هدف تعیین شده در این بخش، محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگرچه برخی ازادارات استان، مجهز به کنتور‌های هوشمند هستند و میزان مصرف برق آنان به صورت لحظه‌ای توسط این شرکت پایش می‌شود، اما کارشناسان و ارزیابان این شرکت با حضور میدانی نیز چگونگی عملکرد این مشترکان را مورد بررسی قرار می‌دهند و با اداره‌های پر مصرفی که موارد را رعایت نکنند، برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: از ابتدای آغاز پیک بار تابستان تا کنون برای ۱۷۰ اداره متخلف در سطح استان اخطاریه صادر ونیز برق ۱۵ دستگاه اداری پرمصرف بی توجه به اخطار‌ها قطع شده است. 

گفتنی است مصارف بخش اداری سطح استان تا پایان پیک بار تابستان به طور مستمر توسط شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی رصد و مورد پایش قرار می‌گیرد و در صورت عدم رعایت توسط هر یک از ادارات، برق دستگاه متخلف قطع و وصل مجدد آن تنها منوط به تعهد بالاترین مقام دستگاه خواهد بود.

نظر شما