شناسهٔ خبر: 67278960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهار امسال

کشف تور صیادی غیر مجاز در دریاچه سد زاینده‌رود اصفهان ۲ برابر شد

اصفهان-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست چادگان گفت‌: کشف و ضبط تور صیادی غیر مجاز از دریاچه سد زاینده‌رود بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی حاجتی روز پنجشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: ۱۲ هزار و پانصد متر تور صیادی غیر مجاز بهار امسال از دریاچه سد زاینده‌رود کشف و جمع‌آوری شد.

وی اظهار کرد: با گسترده شدن تورهای صیادی در دریاچه سد زاینده‌رود در بیشتر موارد ماهی‌های کپور و فیتوفاگ(کپور نقره‌ای) صید می‌شوند و به‌دلیل اینکه اردیبهشت و خرداد فصل تخم‌ریزی ماهی هاست، صید با تور این روند مهم و حیاتی را دچار اختلال می‌کند.

حاجتی با اشاره به افزایش گشت‌زنی حفاظت محیط زیست در دریاچه سد زاینده رود، اضافه کرد: با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان روزهای ۲۳ و ۳۰ خرداد جاری در مجموع پنج هزار متر تور صیادی غیر مجاز از دریاچه سد زاینده رود کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: بهار به‌ویژه ماه‌های اردیبهشت و خرداد فصل تخم‌گذاری ماهی‌هاست و بعد از اتمام این مدت، اداره حفاظت محیط زیست مجوز صید را صادر می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چادگان ادامه داد: از مردم و مسافرانی که در حاشیه رودخانه و دریاچه سد زاینده‌رود توقف می‌کنند انتظار داریم تا پیش از این زمان از صید ماهی با قلاب و تور خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، دریاچه سد زاینده‌رود زیستگاه آبزیان مختلف از جمله ماهی‌های کپور، زردپر، قزل ‌آلای رنگین‌ کمان و آمور است که صید غیرقانونی سبب کاهش جمعیت این نوع ماهیان می‌شود.

این دریاچه همچنین زیستگاه بسیاری از گونه‌های آبزی و پرندگان مهاجر و یکی از سه محل اصلی جوجه‌آوری پرندگان از جمله کاکایی ارمنی محسوب می‌شود.

گونه‌های مختلف گیاهی از قبیل انواع گونه ها، جاوشیر، انجیر وحشی، بادام وحشی و سروکوهی نیز در این ناحیه رویش دارند.

منطقه حفاظت شده دالانکوه و دریاچه سد زاینده‌رود با مساحت ۳۵ هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان واقع است.

شهرستان چادگان در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان است.

نظر شما