شناسهٔ خبر: 67262393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر کل استاندارد گلستان ؛

افتتاح ۷ آزمایشگاه استاندارد در گلستان

سید مهدی حسینی گفت: ۷ آزمایشگاه استاندارد دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ در استان گلستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح ۷ آزمایشگاه استاندارد در گلستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛سید مهدی حسینی مدیر کل استاندارد گلستان از افتتاح ۷ آزمایشگاه همکار استاندارد دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ در زمینه آزمون مخازن خودرویی و مخازن جایگاه‌های CNG، سیلندرهای تحت فشار طبی و صنعتی و اطفا حریق، مواد غذایی و محصولات کشاورزی و ... به مناسبت روز جهانی تایید صلاحیت در استان خبر داد.

حسینی که در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفت‌وگو با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: به مناسبت فرا رسیدن نهم ژوئن و روز جهانی تائید صلاحیت با شعار "اعتبار بخشی«توانمند سازی فردا و شکل دادن به آینده»، ۱۲۶ آزمایشگاه همکار استاندارد دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ در سراسر کشور افتتاح شد که تعداد ۷ آزمایشگاه در استان گلستان بود.

حسینی افزود: استاندارد بین المللی ISO ۱۷۰۲۵ استانداردی تخصصی است که ویژه آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون است و به احراز صلاحیت این آزمایشگاه ها می‌پردازد.

وی ادامه داد: این استاندارد الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها و یا کالیبراسیون و همچنین نمونه برداری را مشخص می‌کند.

استاندارد بین المللی ISO ۱۷۰۲۵، روش‌های استاندارد و همچنین غیراستاندارد و روش‌های توسعه یافته توسط آزمایشگاه که در اجرای آزمون و کالیبراسیون استفاده می شوند را پوشش می دهد.

مدیرکل استاندارد گلستان افزود: توجه به ارتقاء کیفیت، تسهیل تجارت، بازنگری و استقرار الزامات فنی متناسب با نیازهای پیش روی تجارت، عضویت در مجامع بین‌المللی تایید صلاحیت، از جمله اهداف مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است و کلیه نهادهای ارزیابی انطباق باید در انجام به موقع و صحیح وظایف مربوطه با توجه به خط مشی تعیین شده توسط مرکز ملی تایید صلاحیت کوشا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما